Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det holder ikke bare å bruke penger for å forbedre jernbane nettet. Prisene på tog og kollektivtransport generelt har blitt helt syke.

Hvis politikere virkelig vil få folk til å bruke mer kollektivtransport så må prisene kuttes drastisk. Når tur-retur oslo med tog koster meg 328,- så setter jeg meg heller i min egen bil(komfortabelt) og kjører, prisen for bensin og bom blir nok noe mindre, men jeg synes det er mye bedre å kunne sette seg i sin egen bil, istenden for å trenge seg inn på et fult tog. Det samme gjelder forsåvidt for korte lokale bussturer også.

Skrevet
Jeg glemte å få fram at så vidt jeg har forstått det, kan i noen land hvem som helst flytte inn i et hus som har stått tomt i en viss periode, og gjøre krav på det som sitt eget, siden huseier har forsømt sin rolle og sine plikter som eier.

Jeg tror ikke det gjelder i Storbritannia. Der har det vært en sånn oppussingsboom de siste årene. Folk kjøper gamle forlatte eiendommer med steinbygg på, og pusser opp til bolig. De må kjøpes... ;)

Skrevet
Jeg tror ikke det gjelder i Storbritannia. Der har det vært en sånn oppussingsboom de siste årene. Folk kjøper gamle forlatte eiendommer med steinbygg på, og pusser opp til bolig. De må kjøpes... ;)
Dette med oppussingsboom i Storbritannia er selvsagt helt riktig, men det er ikke til hinder for at det kan finnes eldre lovgivning som gir okkupanter rett til å overta eiendommer etter en viss tid - selv om dette sjelden (eller aldri) kommer til anvendelse i dagens marked.

For ordens skyld tok jeg en rask kontroll, og det ser ut til at UK har en slik lovgivning, men at okkupanter må okkupere langt mer enn 12 måneder før de kan kreve å få overta huset. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...