T. Thøgersen Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 -Passer ZF kassa fra m3 E36 3 liter "bolt-on" på M20 i E30? -Hva må eventuelt gjøres/modifiseres? -Mellomaksel, hva kan brukes her?
Kimmit Racing Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Den passer rett på.du må bytte mellomaksling til 328
T. Thøgersen Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Ok. Har hørt noe om at giroverføringene må bygges om litt, men det er vel avhengig av vinkel på motoren.
Bmw325turbo Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Vinklingen på girkassen blir litt feil da, tror det er 15grader. Så du må modifisere litt på giroverføringen. Du må også forlenge den clutchsylinderen tappen. Du kan bruke 525tds kasse, da blir vinklingen rett, skal tåle like mye.
T. Thøgersen Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 Ok, takker for tipset. Bruke org.mellomaksel da, eller må det 328 aksel til?
Bmw325turbo Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Må ha 328 mellomaksling på tds kassene å ja!
M3 Yngve Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Er vel 524 Td kasse du mener? For 525 tds er vel lik som M3 E36!! ? Samme vinkel på dem. Er 524 td og 525 tds kassa like holdbare??
Bmw325turbo Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Er 525tds kassen jeg mener ja, den har samme vinkling som m20 kassen.
m20b25turbo Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 må clutchsylinderen tappen forlenges på tds?
Bmw325turbo Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Måtte det jeg ihvertfall, kjører med sinter clutch.
m20b25turbo Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 kjører du tilfeldigvis 240mm 4 pucka sinter med sachs 618 trykkplate?
Bmw325turbo Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 kjører du tilfeldigvis 240mm 4 pucka sinter med sachs 618 trykkplate? Har sendt deg pm
Frode_E30 Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Bumper denne jeg, er det noen her som faktisk har montert dette selv eller har alle bare hørt at det skal gjøres slik? Er da 525TDS kassa på m20 jeg tenker på. Har e36 328 mellomaksling og e28m5 diff liggende. Det som altså må gjøres??: Forlenge arm til slavesylinder med 15mm. Modifisere giroverføring. Lage girkassefeste. Bruker man utløserlager og hevarmen fra e30 eller fra TDS kassa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå