Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er "splitter" ny på dette forumet :) Er en gutt på 17 år, som kikker litt etter en førstebil. Skal vel handle utpå sommeren neste år.

Men så kikka jeg litt på 5-serien, fra 96 og opp til rundt 2001. Hva er det jeg bør være obs på når jeg kjøper en sånn bil? Og er det noen motorer som jeg bør styre unna? Har rundt 75 000,- å kjøpe for.

Skrevet

Styr unna 1996 modellen. Gå for 1997 og oppover.

Typiske feil er rust under dørkanten og i bakluke.

Risting, de er veldig følsome for dårlig balanserte felger.

Ellers så kan du søke litt på forumet. Masse om typiske E39 feil.

Skrevet

hei

har selv en '96 mod, kjempebiler etter min smak. det du må se etter er rust, på min er det litt nederst på bakluka og under det ene baklyset. men de er også litt utsatt under dørene.

Har selv en 520 bensin, noe som er helt greit til min bruk.

Skrevet

hvorfor styre unna 96modellen?

Skrevet

hvorfor styre unna 96modellen?

Det sies at 96' modellene har en del feil som ble utbedret til '97. Hva husker jeg ikke i farta. :)

Skrevet

Spar mer penger og kjøp deg face-liften istedet (02 modell lansert høsten 01).

Da får du en nyere bil med en sprekere motor og du slipper å bruke like mye penger som differansen for å få den til å se ut som en '02 (med å montere AngelEyes, LED lykter etc.).

Skrevet
Spar mer penger og kjøp deg face-liften istedet (02 modell lansert høsten 01).

Da får du en nyere bil med en sprekere motor og du slipper å bruke like mye penger som differansen for å få den til å se ut som en '02 (med å montere AngelEyes, LED lykter etc.).

Ja, det hadde vært no. Men så har jeg bare et budsjett på rundt 70-75 000,- :roll:

Skrevet

Så lenge du ikke skal ha touring så kan du faktisk finne facelift for 75K. Bare å lete litt. Evt så finnes det mange som alt har gjort facelift jobben for deg. :)

Skrevet

vannpumpe, vannlekasjer i termostathus/og i bak-kant av motor, motstand til klima anlegg, sentralåsmotorer, brikke bak på tenningslås, dørhåntak innvendig som knekker, rust i dører/koffertlokk, den wire til antispinn, startmotorer..

hatt mange BMWer men E39en har vært en jævla drittbil, men jeg er sånn at jeg ikke får sove om det er så mye som en gåen pære. Hadde jeg hatt dårlig økonomi hadde jeg styrt unna disse bilene, dette er et velment råd... kjenner flere som har slike biler og de samme feila går igjen hele veien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...