Jump to content

Problem med adapter høynivå>lavnivå i e46

Share

Recommended Posts

Hei...

Har montert anlegg i en e46 touring i dag.. Kun En 12" og en forsterker, og det står orginal spiller i bilen.. +, jording og remotee funker, så forsterkeren slår seg på.. Koblet en Omformer på venstre bakhøytaler for å få lav signal til forsterkeren.. Men kommer ingen lyd i subben. Hvet sub og forsterker funker som det skal, siden dette sto i en annen bil før.

Noen som har forslag l hva det kan være???

Mvh Vegard

Ja, det kan jo hende! Men er ikke mye man kan koble feil på egentlig da...

Er denne:

daj3f7204q7egxkqec4m.jpg

Er 4 stk kabler på den:

grønn/svart- - L

grønn- + L

hvit/svart- - R

hvit + R

Tror det var sånn, husker ikke helt i hodet!!

Har koblet til begge parene på omformeren.. Men ossen er det med jording av omformeren? Vært borti det på en annen en at jeg måtte jorde høytaler ledningene inn på omformeren for at det skulle fungere.. Ellers så har man jo de som det er egen jording inn på, så lurer på om det kanskje er noe med jording som gjør at den ikke virker.

Har du prøvd L på begge L på omformeren? Og selvsagt det sammme på begge R? Den der så fryktelig enkel ut, så det er vel vanskelig og koble feil.. jeg har jording på min omformer.

Har bare koblet til kabel på begge R og begge L, Også prøvd bare på den ene R og , så kan prøve det! Ja, er jo veldig enkel!

Men får bare prøve litt forskjellig en dag, prøve å jorde 2 av kablenhe også kanskje..

Ellers så får vi bytte til sånn du har, koblet den i en annen bil og det virket.

Du skal selfølgeligt ikkje koble sammen L og R. (kortslutning) Er det rart at ting ikkje fungerer når folk kobler sammem alt muligt! L skal på venstre høgtaler. R skal på høgre høgtaler. Kobler du deg berre på L høgtaler bruker du selfølgeligt berre L ledningene!