Gå til innhold

88 520i ombygging fra automal til mauell

68pontiac
 Share

Anbefalte innlegg

hei driver å bygger om fra automat til mauell på grunn av jeg mistenkte at automat kassa var gåen for det hørtes ut som kassa skrapa når jeg dro på starteren men har satt den sammen med manuell kasse nå og fant ut at jeg hadde de samme skrapelydene fortsatt så da tok jeg å løsna starteren litt og da blei de borte så det jeg lurer på er på svinghjulet sitter det en stor skive som alle boltene skal gå gjennom hvilken side av svinghjulet skal den sitte på skal den sitte på insiden mellom svinghjulet og veiva eller på utsiden ved boltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk løst problemet med svinghjulet men nå har det dukka opp mer problemer satte alt sammen og kobla til alt og skulle starte den nå vil den ikke starte jeg har finni ut at jeg ikke får hverken gnist på plugger eller bensinpumpa til å gå har tatt ut pumpa av tanken å sjekka den og den er i orden og sjekka sikringer og releer og prøvd en annen hjerne og coil men ikke noe hjelper er det noen som har en ide om hva som pleier å være vanlig feil på de så jeg kan begynne å leite ett sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er koblet til og sjekket mange ganger nå for å prøve å finne feilen men finner ikke ut av noenting alt ellers på bilen virker men skal sjekke den føleren som sitter ved nedre reimhjul foran på motoren ser ut som den skal lese av de taggene på hjulet der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt ledningsnettet fra nye motoren og det er en manuell motor og motoren gikk fint når den blei plukka ut av den andre bilen og når det gjelder bilens ledningsnett så er alt som det var da den var automal jeg har bare lagt den som sitte på automatspaken som viser hvilket gear den står i og som gjør at den må enten stå i park eller neutral under plata til gearstanga og satt den i park posisjon og kjøpte nytt svinghjulslager da de hadde tatt ut det som satt der for å få på automatkassa så alt skal være i orden nå trenger bare å få starta den så jeg kan begynne å bruke den å kan levere fra meg merca som jeg har solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt ledningsnettet fra nye motoren og det er en manuell motor og motoren gikk fint når den blei plukka ut av den andre bilen og når det gjelder bilens ledningsnett så er alt som det var da den var automal jeg har bare lagt den som sitte på automatspaken som viser hvilket gear den står i og som gjør at den må enten stå i park eller neutral under plata til gearstanga og satt den i park posisjon og kjøpte nytt svinghjulslager da de hadde tatt ut det som satt der for å få på automatkassa så alt skal være i orden nå trenger bare å få starta den så jeg kan begynne å bruke den å kan levere fra meg merca som jeg har solgt

Hadde lignende problemer på 325 for en tid tilbake (ingen tenning, ingen bensin), der var det releet til tomgangsmotoren som var deffekt, hvis dette ikke slår inn så åpner ikke dysene inn til motor'n og man får heller ikke gnist. bensinpumpa gikk, men den var "tjuv-kobla", så kan nok hende at denne heller ikke starter når det releet ikke kobler inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for svar og innspill her men fant akurat en bentley bok om 5 serien på nettet i pdf utgave og der står alt jeg trenger å vite for å få feilsøkt litt videre og fant også ut hva og hvor releene er på bilen så da er det å måle å finne feilen i morra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...