gjeewaytee Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 han karen som hjalp meg (jobber med karosserioppretting og aircondition på bil) sa det at det kan faktisk gå så langt at man kan få legionella bakterier i systemet
olew Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 han karen som hjalp meg (jobber med karosserioppretting og aircondition på bil) sa det at det kan faktisk gå så langt at man kan få legionella bakterier i systemet stemmer meget godt og er noe som kommer til å bli et ordentlig problem framover i nyere biler.nyere biler bygges stadig tettere og med mindre lufting pga de er som oftest utstyrt m/ac som tørker ut fuktighet i lufta i bilen. Når ac-anlegg ikke brukes,eller er i uorden,som veldig mange kjører rundt med pga til tider høye rep.priser vil man aldri få tørket fuktighet skikkelig ut og det danner seg f.eks. muggsopp og andre bakterier. vi har på jobben anskaffet et apparat som skal drepe slike bakterier,det settes i drift og sirkulerer rundt i bilen for seg selv i et par timer og skal drive ut slike skadelige bakterier.Der er mer enn man tror rundt om i disse bilene ja.
Klinz Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 stemmer.. De er jo kaldt varmt funktig tørt. Hadde folk visst ka batereier og dritt de er i eit ac anlegg som ikke har service og rens og skifte av pollen filter minst ein gang i året. De er mykje løye eg har sett folk puster inn, og de er ikke helsige ting for og si de slik.
hauken Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 dette må være et teoretisk problem,har aldri hørt om noen som er blitt syke av dette?
Klinz Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 De er teoretisk ja, eg veit ikke om noen tilfelle der du kan sei de er fra AC. Men de kan fint skje. De kan vere mangen problemer me har me luftveien som kan ha forbindelse til ac anlegg uten at me veit de, alt fra forkjølse ( de er jo bevis), men tette luftveier, astma problemer. rennende auger osv
Bmw e39 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Micro filtrene er pollen filtrene på e-39. De ligger under 2 deksler som er sånn metall lås av noe slag, verdens enkleste sak å bytte, ikke så veldig dyrt heller. Anbefaler å bytte de på hver eu kontroll ihvertfall.
Bmw e39 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Hvis man kjører med kald ac som blåser deg rett i trynet hele tia på sommeren når det er varmt ute, så kan man bli forkjøla.
OKSE Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Bakterier i klimaanlegget ER eit problem, somme opplever det som vond lukt når dei bruker anlegget. Har testa med MIST maskina til Relekta og det har ivertfall virka på bilen min.
Ledjan Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Er litt uvørn på dette, men inne på GS bilde er finner jeg ulike filtre. De selger pollenfiltre og de selge Microfilter. Noen med kull funksjon, andre uten. Hva skal jeg velge? Må ha vekk den drittlukta ASAP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå