uvex Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 På min E39 får jeg verken varme eller kaldluft. Når jeg setter viften på fult skjer det ingenting og det dogger som fy, ingenting funker, en knapp på konsollen for klima lyser gult før var det grønt ! Hvor ligger feilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mainn Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Vet ikke nøyaktig hva dette er, men vet at motstanden til vifta kan lage masse helvete. Dvs. vifta kan være helt død, eller vifta går som f. selv om tenning er av. Er vel ikke et helt ukjent problem på e39 heller. Lykke til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
uvex Posted October 24, 2008 Author Share Posted October 24, 2008 Noen andre som kan avkrefte bekrefte dette ?? selv om det eventuelt skulle være tomt for gass så burde det sirkulere i varapparatet !! hvor sitter denne mostandsføleren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olew Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 skal ikke si dette helt for sikkert,men den gule lampen kan vær tegn på at der ligger feilkode i systemet,ville tatt en diagnose på anlegget. et tips iallfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deep Dish Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Dette er en velkjent "feil" Er nok viftemotstanden som er gåen. Hadde samme problemet på min bil. Har laget en DIY på skifte av motstanden, den finner du her: http://bimmers.no/viewtopic.php?t=61468 ... temotstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
trex Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Jeg også føyer meg inn i rekken av de som har skiftet viftemotstand. Det jeg la merke til var at den nye hadde mange flere "kjølefinner" enn den gamle, så kan jo tenkes at de ryker fordi de blir for varme. Glimrende DIY av Deep Dish forøvrig Tommy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mainn Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Hos meg merket jeg først at vifta begynte å gå ujamt/jage iblant. Skiftet motsatnd. Kjørte en måned, så var plutselig vifta helt død. Plutselig en dag startet den og gikk på full speed, selv om jeg slo av tenninga! Skiftet motstand igjen, og nå er alt bra. Men hos meg var den lampa grønn hele tiden. Kan nevne at jeg prøvde å bytte ut selve styrepanelet før jeg bytta motstand andre gangen, uten at d hjalp. Dette koster vel ca 5tusen, men jeg lånte bare ett av en kompis. Så jeg kan anbefale å låne motstand evt styrepanel av en med tilsvarende bil, bare for å feilsøke billig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now