Gå til innhold

Dødt klimaannlegg !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min E39 får jeg verken varme eller kaldluft. Når jeg setter viften på fult skjer det ingenting og det dogger som fy, ingenting funker, en knapp på konsollen for klima lyser gult før var det grønt !

Hvor ligger feilen?

Skrevet

Vet ikke nøyaktig hva dette er, men vet at motstanden til vifta kan lage masse helvete. Dvs. vifta kan være helt død, eller vifta går som f. selv om tenning er av. Er vel ikke et helt ukjent problem på e39 heller.

Lykke til! 8)

Skrevet

Noen andre som kan avkrefte bekrefte dette ?? selv om det eventuelt skulle være tomt for gass så burde det sirkulere i varapparatet !! hvor sitter denne mostandsføleren?

Skrevet

skal ikke si dette helt for sikkert,men den gule lampen kan vær tegn på at der ligger feilkode i systemet,ville tatt en diagnose på anlegget.

et tips iallfall.

Skrevet

Jeg også føyer meg inn i rekken av de som har skiftet viftemotstand.

Det jeg la merke til var at den nye hadde mange flere "kjølefinner" enn den gamle, så kan jo tenkes at de ryker fordi de blir for varme.

Glimrende DIY av Deep Dish forøvrig :-)

Tommy.

Skrevet

Hos meg merket jeg først at vifta begynte å gå ujamt/jage iblant.

Skiftet motsatnd. Kjørte en måned, så var plutselig vifta helt død.

Plutselig en dag startet den og gikk på full speed, selv om jeg slo av tenninga!

Skiftet motstand igjen, og nå er alt bra.

Men hos meg var den lampa grønn hele tiden.

Kan nevne at jeg prøvde å bytte ut selve styrepanelet før jeg bytta motstand andre gangen, uten at d hjalp. Dette koster vel ca 5tusen, men jeg lånte bare ett av en kompis.

Så jeg kan anbefale å låne motstand evt styrepanel av en med tilsvarende bil, bare for å feilsøke billig. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...