Eirik Viste Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Har tilgjengelig en 94 mod Alpina B10 3,0 IX motor. 137.000 km. Over 300 Nm. Vet ikke hva som er forskjellen til Alpina B3 3,0 liter. Skulle være nesten lik motor. Den har 250 hk og 320 Nm. Skal ringe en kar fra Alpinafabrikken som jeg har snakket med før om dette. Motoren ser tett og fin ut. Dette er sjeldne saker. Har du 525IX nå og vil ha mer krefter? Denne passer rett inn. Har du E30 325IX. Denne kan bygges om til bruk i en IX. Eller skifte bunnpannen og bruke den enten i E36, E30 eller E34. Har også original hjerne uten EWS som følger med motoren. Dette er sjeldne motorer som kan bygges anonymt inn i E36 og E34, og burde være ekstra attraktive av den grunn. Selges for 19.000 kr. Valgfritt med E34,E36 eller IX bunnpanne. Kan leveres fra Sandefjord til Stavanger mest sannsynligvis om kvelden torsdag 30.10. Langs E18/E39 . Eirik.
Eirik Viste Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 Denne motoren er basert på M50 motoren, og med 3,0 liter volum. Ser også lik ut som en M50B25. Gunstig å sette inn i eldre 320 uten at det blir oppdaget. En sterk motor fra høyt respekterte Alpina.
Eirik Viste Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Hva skal jeg glemme? BMW sine 4 hjuls drevne biler fra E30 og E34 heter IX. Det vet de fleste. Hvorfor skal jeg skrive det tyske ordet "allrad" som mange ikke ville forstå? Jeg tilbyr denne motoren som en fleksibel løsning. E34 IX eiere kan sette den rett inn. Ved å bytte bunnpanne på den, kan jeg selge motoren enten med E34 bunnpanne. Passer da også i E30 ombygg. Eller bunnpanne og oljepickup fra E36. Vil være en sprek motor i en 3 serie. 0-100 vil sannsynligvis ligge rundt 6.5 sekunder med 325 eller M3 diff. Og motoren ser ut som en M50B25. Det er en enkel Vanos motor, og har ingen problemer med startsperre.
Hoem Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 hehe, klarte å viske ut det jeg skrev først jeg ! Var ikke til annonsen jeg skrev glem det, men det første jeg skrev var "Er vel ikke bi-turboen dette? " Og så leste jeg over anonnsen og så ut fra det du har skrevet at måtte det være Allrad motoren ;] Dette er uten tvil en fin motor ja ! Noe formening om bensinforbruk kontra en M50TUB25?
Eirik Viste Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Hei. Hadde det vært en Biturbo motor hadde den vært verdt ganske mye. Det er utrolig sterk motor. Alpina er kjent for å ha gunstig forbruk. Det er vel S52 motorene til M3 også. De bruker ved normal kjøring ubetydelig mer drivstoff. Det samme med M50 2,5 kontra 2,0. Forbruket er omtrent identisk ved jevn kjøring. Men når en gir bånn gass og tar ut alle kreftene må Alpina motoren ha mer bensin for å gi 50 hk mer. Men M50 motorene er jo rimelige i drift og har ikke mye mer forbruk enn 316 til 318is motorene. Hvis en kan få samme effekt ut av denne motoren som B3 med 250 hk, så gikk den bilen fra 0 til 100 på 5,9 sekunder. Bare 0,4 sekunder senere enn M3 3,0. Men Alpina har ca 2,89 utveksing på diffen, tror jeg. Og M3 3,15. Så med kortere utveksling vil forskjellen bli enda mindre. Alpina motorene er nesten like dyre som M3 i Tyskland.
Eirik Viste Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Nei takk til bud på 12.000 kr! Har snakket med ekspert fra Alpina. Han fortalte at denne motoren er helt lik B3 3,0 med 250 Hk og 320 Nm. Pga vanlig eksosanlegg og annet luftfilter er ytelsen på IX motoren 231 hk. Skal bytte bunnpanne på motoren nå før jeg drar hjem. Denne motoren er ikke langt unna M3 3,0 i ytelse. Så den går ikke på billigsalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå