Gå til innhold

e30 325, komplett m3 forvandling og volvo maskinist


L.M.e30
 Share

Anbefalte innlegg

gkw89; takker og bukker, begynner å se ut som en bil nå, driver å gjør ferdig karrosseriet om dagen.

E30_Dale & Larsen-Racing;

Z3M skal gi den korteste giringa, men jeg syns ikke den ble så kort som di aller aller fleste skal ha det til, eneste som var skikkelig tett, var 3 og 5 gir. mulig "shaltinga" i ZF kassa er noe lengre enn Getrag, har ZF kasse fra 95 mod m3 s50b30 og giroverføring fra orginale 260 kassa. virker som at det er en bra match med z3m spak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da kommer det litt update, begynner å bli klar til å montere bur, så jeg håper det kommer til uka.

har også fått gummimansjetter til uniball opphenget foran, så det er nå montert på bil, dette gir meg mulihet til å justere camber vinkelen en GOD del.

har også satt på bremseskiver og prøvemontert hjul og forskjermer.

legger ut et par bilder, det første er av uniball opphenget foran, dette erstatter di orginale gummiforingene bakerst på bærebruene.

det andre bildet er av pakkeåpning, råder, stempler, arp bolter, forsterket toppakning, pakningsett, rådelager og rammelager \:D/

217m92cyjpa53j4ish1y.jpg

9517e0mqslcmb1v2pglx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

m3 yngve; brakettene er kjøpt av en fra notodden som kjører eller har kjørt rally, det er det eneste jeg veit siden det var 2 mellom menn på handelen. uniballene er fra industri senteret å det er støvhettene å.

buret er fra gundersen å koster 8200,-

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

MichaelR ;

motor´n jeg har er ikke en t5r, men en lavtrykks turbo 2,5. t5r er 2,3.

men s60r derimot er en så å si identisk motor til den jeg har.

eneste problemene jeg har hørt om er at rådene er svake å dem skal jo byttes ut uansett og det at sylinderane mangler støtte i toppen og sprekker ved for høyt trykk.

så blokka mi skal forsterkes(sveise/stive av kjølekanaler)

jeg skal ikke tyne ut masse hk, men ha no som fungerer å da trur jeg den holder mål.

legger ut bilde av grenrøret igjen, er ferdig helsveiset og sandblåst.

samt et bilde av bilen, kjørte den til en oppretter i går som skal bytte takplate for meg.

9ubm3hiubax0ss5ffz0r.jpg

bklml5bfkbhig8pobd2v.jpg

dhgqtooqtd1b21gkif28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...