L.M.e30

e30 325, komplett m3 forvandling og volvo maskinist

Recommended Posts

driver å bygger meg en ny bil, siden gamlebilen takka for seg på langstrekka på rudskogen, råden ville ut å ha litt frisk luft!!!!:shock:

så i juli 2007 kjøpte jeg en forferdelig rusten og fæl 85mod 325i

ambisjonene er store og planene mange, men lite tid og penger er jo som alltid en liten demper. men men.

legger ut noen bilder i første omgang av åssen bilen så ut til å begynne med.

LAV VEKT, MYE MEN IKKE FOR MYE EFFEKT, OVERSTYRING ER VEIEN TIL ALT GODT!!!!!!!!!! :lol:

3vtuti8d8k9h4pvnuk8i.jpg

m7du1ik3lb5dw6tb6faa.jpg

gsnh2w7q279xmfuwxah7.jpg

m781zbqo9mbw7dplsvaa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

for å forsette litt på min egen tråd kommer det noen bilder til..

å det kommer snart mer, siden bilen er vesentlig mere ferdig enn dette.

uq5k3z17gbi4sk8jwqwc.jpg

den gamle bakstillinga ute.

iyiu15z1t8mrci0g2q2r.jpg

bakfra

ac31dukhixluvqgwkh04.jpg

på bukker og klar for vinkelslipern

98qqaf2yfy9ow0cg2yi7.jpg

bakskjermen fjernet

vmg8d79m9z9xnfobrf1i.jpg

all rust borte og ny m3 innerskjerm

Share this post


Link to post
Share on other sites

volvo motor p.g.a vannvittig lav vekt, hele motorn er jo god blanning av alu og magnesium. og billig å bygge.

bilen som tok kvelden er bilen som er på profilbildet mitt, hørte ikke så mye ulyder med hjelm på, men når jeg så inboard filmen etterpå fikk jeg grøssninger. hehe, legger med et bilde så kan du se selv, blei dyr morro. :(

dhl6rk0selzs34sx2qvz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
volvo motor p.g.a vannvittig lav vekt, hele motorn er jo god blanning av alu og magnesium. og billig å bygge.

bilen som tok kvelden er bilen som er på profilbildet mitt, hørte ikke så mye ulyder med hjelm på, men når jeg så inboard filmen etterpå fikk jeg grøssninger. hehe, legger med et bilde så kan du se selv, blei dyr morro. :(

dhl6rk0selzs34sx2qvz.jpg

se der ja, har opplevd slik selv også faktisk... en kamerat som hadde en slik en volvo b23 tic motor, han fikk oppleve det at under burnouter så blir trykket ekstremt høyt... hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

///christian;

blir endel jobb ja, siden jeg har forholdsvis liten erfaring med karroseri arbe

så går det litt i slowmotion.

jørg336t;

åssen volvo motor det blir holder jeg hemmelig en liten stund til. hehe

i tilfelle noen bestemmer seg for det samme og blir ferdig før meg.

motorn med høl i er en m3 3liter som bare hadde gått rundt 70000.

legger ut noen bilder til av bakskjerm jobben.

jz1ls5hvdt14sr1uaa42.jpg

innerkanalen er rekonstruert/rustfri grunnet og lakkert, og den nye ytterkanalen er på.

edjgyemgs3ku1pu2gsh9.jpg

baksjkermen er på, ca 200 sveisepunkter på skjermen, ca 40 på innerskjermen, ca 75 på kanalen. så jeg må si at di gullfarga borra på biltema er veldig bra.

kianm0gyzw239jlaggew.jpg

andre sida er også ferdig. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Må si jeg liker et jeg ser. Grei jobb å skifte skjermer? Holder på med det samme selv skjønner du=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jørg336t;

det er mye jobb, bare husk å kryssmål hele tia, finn deg et midtpunkt i bilen å bruke dette til å kontrollere arbe ditt, gjør deg helt ferdig med ene sida bilen før du begynner på den andre. da har du den urørte sida bilen som mal for kryssmåling.

ikke kapp vekk for mye på en gang, da er det fare for at gulvet i bilen gir etter og du ender opp med en båt i steden.

lær av mine feil; skift bakplata når den ene bakskjermen er av. det er mye letter enn etter skjermene er satt på.

legger ut ennå mer bilder :D

jd093echhly2m6pfjjy8.jpg

bakruteramma på, jeg har sett i andre tråder at noen har hatt problemer med å få bakruteramma skikkelig på plass, det var et hælvele, men det gikk uten kapping.

zs94cj6mv52y57sjb8ny.jpg

hldi5iz5en2xa7nh8hk5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ok. Det går vel bra. Har heldigvis en nabo som er oppretter med eget firma som kan hjelpe meg isåfall. Lykke til videre da=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet at det lønner seg å ha dørene så mye på som mulig. Så passe på at bukkene bilen står på, står rett, og kryss måle som nevnt. :D

Ser bra ut dette. Hvordan Volvo motor skal du ha oppi der da? mye hk, osv ? Hvordan understell skal du bruke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.