L.M.e30 Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 driver å bygger meg en ny bil, siden gamlebilen takka for seg på langstrekka på rudskogen, råden ville ut å ha litt frisk luft!!!! så i juli 2007 kjøpte jeg en forferdelig rusten og fæl 85mod 325i ambisjonene er store og planene mange, men lite tid og penger er jo som alltid en liten demper. men men. legger ut noen bilder i første omgang av åssen bilen så ut til å begynne med. LAV VEKT, MYE MEN IKKE FOR MYE EFFEKT, OVERSTYRING ER VEIEN TIL ALT GODT!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.M.e30 Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 for å forsette litt på min egen tråd kommer det noen bilder til.. å det kommer snart mer, siden bilen er vesentlig mere ferdig enn dette. den gamle bakstillinga ute. bakfra på bukker og klar for vinkelslipern bakskjermen fjernet all rust borte og ny m3 innerskjerm Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 hvorfor volvo maskinist? Hva slags bil var det som tok kvelden på skogen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.M.e30 Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 volvo motor p.g.a vannvittig lav vekt, hele motorn er jo god blanning av alu og magnesium. og billig å bygge. bilen som tok kvelden er bilen som er på profilbildet mitt, hørte ikke så mye ulyder med hjelm på, men når jeg så inboard filmen etterpå fikk jeg grøssninger. hehe, legger med et bilde så kan du se selv, blei dyr morro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 volvo motor p.g.a vannvittig lav vekt, hele motorn er jo god blanning av alu og magnesium. og billig å bygge.bilen som tok kvelden er bilen som er på profilbildet mitt, hørte ikke så mye ulyder med hjelm på, men når jeg så inboard filmen etterpå fikk jeg grøssninger. hehe, legger med et bilde så kan du se selv, blei dyr morro. se der ja, har opplevd slik selv også faktisk... en kamerat som hadde en slik en volvo b23 tic motor, han fikk oppleve det at under burnouter så blir trykket ekstremt høyt... hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
///christian Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Oi oi, du har tatt på deg mye jobb Lykke til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Tøft! Men hvilken volvo motor er det snakk om? 5er eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.M.e30 Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 ///christian; blir endel jobb ja, siden jeg har forholdsvis liten erfaring med karroseri arbe så går det litt i slowmotion. jørg336t; åssen volvo motor det blir holder jeg hemmelig en liten stund til. hehe i tilfelle noen bestemmer seg for det samme og blir ferdig før meg. motorn med høl i er en m3 3liter som bare hadde gått rundt 70000. legger ut noen bilder til av bakskjerm jobben. innerkanalen er rekonstruert/rustfri grunnet og lakkert, og den nye ytterkanalen er på. baksjkermen er på, ca 200 sveisepunkter på skjermen, ca 40 på innerskjermen, ca 75 på kanalen. så jeg må si at di gullfarga borra på biltema er veldig bra. andre sida er også ferdig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Må si jeg liker et jeg ser. Grei jobb å skifte skjermer? Holder på med det samme selv skjønner du=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.M.e30 Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 jørg336t; det er mye jobb, bare husk å kryssmål hele tia, finn deg et midtpunkt i bilen å bruke dette til å kontrollere arbe ditt, gjør deg helt ferdig med ene sida bilen før du begynner på den andre. da har du den urørte sida bilen som mal for kryssmåling. ikke kapp vekk for mye på en gang, da er det fare for at gulvet i bilen gir etter og du ender opp med en båt i steden. lær av mine feil; skift bakplata når den ene bakskjermen er av. det er mye letter enn etter skjermene er satt på. legger ut ennå mer bilder bakruteramma på, jeg har sett i andre tråder at noen har hatt problemer med å få bakruteramma skikkelig på plass, det var et hælvele, men det gikk uten kapping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsegutt Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 oofff asså volvo motor da.. kunne du ikke bruke et annet karroseri da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 her ser det ut til at du gjør en grundig jobb! stå på! skal dette godkjennes forresten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw345tic Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 tøft prosjekt, digger breddeskjermer bak:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Ok. Det går vel bra. Har heldigvis en nabo som er oppretter med eget firma som kan hjelpe meg isåfall. Lykke til videre da=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3 Yngve Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Vet at det lønner seg å ha dørene så mye på som mulig. Så passe på at bukkene bilen står på, står rett, og kryss måle som nevnt. Ser bra ut dette. Hvordan Volvo motor skal du ha oppi der da? mye hk, osv ? Hvordan understell skal du bruke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now