tomerikk Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Det kan og være veivaksel sensor, da blir den treg å starte før den gir seg helt. på din motor er det vel ikke kam sensor så da går den ikke med deffekt veivsensor.
Aroid Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 kan var både LMM og veiv aksel sensoren. dreg ut LMM føleren å sjekk om den starter. vist den starter å bare går på tomgang så er det LMM. vist ikke veiv aksel sensoren.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Det kan og være veivaksel sensor, da blir den treg å starte før den gir seg helt. på din motor er det vel ikke kam sensor så da går den ikke med deffekt veivsensor. Kor sitter denne sensorn? Er det noe eg kan skjekke selv eller trenger eg noe spess verktøy?
Aroid Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 sensoren står foran på motoren, på mot reim hjulet. går ant å ohm sensoren men har ikke data på hvor mye ohm det skal var på den. skal ohm'est når motoren går rundt.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 kan var både LMM og veiv aksel sensoren.dreg ut LMM føleren å sjekk om den starter. vist den starter å bare går på tomgang så er det LMM. vist ikke veiv aksel sensoren. Ok har ikkje skjekket noe av delene. Så får tar meg en tur no og skjekke LMM.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Ok takk for svar-....skal prøve å skjekke beggedeler no.
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 dro ut sensorn og startet men fortsatt helt dødt. Så det er en sansynlighet for at det er veivsensorn. Har ikkje fått ohmt den siden eg ikkje har noe å måle med men skal gjøre det før eg evt. sleper bilen til verksted. Føler at det ikkje er så mye mer eg kan gjøre no?? Uansett takk for alle svar.
68pontiac Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 hei jeg sleit med det samme på min helt til i dag på min var det det ene av det 3 releene som sitter ved hjernen mener det var bensinpumpe releet mitt som ikke virka og da fikk jeg ikke gnist heller fikk bytta det når jeg endelig fant ut hvilket av de det var så starta bilen med en gang
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 hei jeg sleit med det samme på min helt til i dag på min var det det ene av det 3 releene som sitter ved hjernen mener det var bensinpumpe releet mitt som ikke virka og da fikk jeg ikke gnist heller fikk bytta det når jeg endelig fant ut hvilket av de det var så starta bilen med en gang Ok...kan du fortelle meg hvor mye et sånt relle koster? Og vet du/dere om disse relene er lik på 525i og 535ia??? Fordi eg har en god venn med 535 som eg kanskje kunne fått lånt de fra;) Kunne du se at det rele var ødelagd??? Fordi i dag skjekket eg hjernen og såg på de tre releene som satt der....på to av de var 2 av fire kontakter litt ( tørr eg og si svidd?) mørkere enn de andre. Men har ikkje peiling på sånt så utelukket det med en gang.
JE34 Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Prøv å jumpe kontakt 30 og 87 (?) på releet, og sjekk om bensinpumpa går då
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Ok...men vil helst bare skifte de helt ut...noen som vet ka det koster for de tre releene som sitter der med hjernen? Er det siste eg vil prøve før eg sleper den til Jæger.
68pontiac Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 aner ikke hvor mye relleet koster for det var en kompis som hadde liggende og jeg fant det ved å jumpe på kontakt 30 og 87 og da starta bilen med en gang så da bytta jeg bare relee og bilen funker
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Ok då kan eg gjøre det i morgen tidlig før eg skal på skoln...takk for hjelpen folkens;)
chevy8 Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 mornings kara. no har eg vert med og sett på bimmeren til martin. vi har tatt vekk ett og ett rele for å sjekke, der med hjernen..begynte med det hvite releet som styrer bensinpumpa i motorrommet om eg ikkje tar feil. det releet funker. deretter så testa vi det midterste releet. det virker faktisk så det ikke funker, da bensinpumpen i tanken gikk bare når vi tok en ledning fra 87 til 30. men bilen starter ikke fortsatt. jææææjæ, så tok vi da åååååå satte en tennplugg på coilledningen og det kommer en liten gnist i et lite flash i det man vrir nøkkelen ifra av, til på, men ikke sviver på starteren.... sjekket 2 tennplugger også...ingen gnist rotoren har vi jo bytta, og fordelerlokket og ledninger osv ser jekla bra ut. men vi glodde litt ned på denne veivakslingsensorgreien.....om den er defekt så starter ikke bilen ?? mulig å sjekke dette på noen måte, utenom å bytte sensoren ? vaske sensoren ? kakke litt i den ? kaste den i bosset og kjøpe ny ? hehe jaja, uansett....vi klør oss godt i hovve nå................
BMW525ie34 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Ok kjørte faktisk og prøvde dette med en venn no. Kortsluttet releene på forkjellige måter. Seff også 30 og 87 men funket ikkje. Vet ikkje om det er rart men nå vi kortsluttet så hørte vi bensinpumpen bak gikk på samtidig som noe framme i motorrommet( sansynligvis bensinpumpe 2? ) gikk. Men allikevel ingen start. Nå vi satt inn relee så hørte vi bare pumpen framme men ingen start. Etter mye prøving med releene skjekket vi gnist fra coiln en gang til, og da skjedde noe. Fikk gnist i et halvt sekund idet vi tok på tenningen uten å svive motorn ( altså to hakk) men ikkje nå vi prøvde å starte den. Virket som om gnisten på en måte ble brutt av noe annet.Uansett er det eneste eg ikkje har skjekka no veiv.aks. sensorn. Hadde ikkje utstyr til det no. Begynner å bli litt lei no kan man si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå