tmice Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Er sikkert noen her som vet det allerede, men jeg var faktisk ikke klar over det selv, før jeg skulle handle inn ny skole bil til min mor, hun har da kjørt Audi og VW hele livet, men det endret seg etter x antall "sinnsyke" hendelser hos disse møller folka, nå kjører hun BMW! Spørsmålet jeg vil lufte er som følger: Signerer du en kontrakt på f.eks en Audi A4 ..... Så har du 3 års garanti eller 100 000km. MEN forstillingen har bare 10 000km GARANTI!! Å det er HELT sant, det sa de selv på Møller! Det står ingenting i kontrakten om det å de opplyser ikke om det. Jeg fikk vite det fordi jeg spurte å gravde å krangle med de folka om den forrige bilen min mor hadde. Så det jeg lurer på er "jusen" i dette, hvis man får feil på forstillingen etter 1 år og 50 000 km, å du har ingen dokumenter der det står og heller ingen opplysninger fra forhandler. Hva kan du gjøre med det? Å er ikke dette "smålig" av et såpass velkjent merke? EDIT: Å det var faktisk BMW som gjorde meg oppmerksom på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Sykt...! Men tror ikke de kommer seg unna med den... Hvis en kunde tar saken videre til forbrukerrådet eller til retten, så blir Møller/Audi garantert dømt til å dekke reparasjonen.! PS: Garantitiden er 3år eller 100000km, alt etter hva som kommer først. Så kjører du 50000km i året, så vil nybilgarantien gjelde i kun 2 år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Men du har orså 5 års reklamasjonsrett. Å en forstilling skal vel vare mere en 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Men du har orså 5 års reklamasjonsrett. Å en forstilling skal vel vare mere en 5 år. Ikke i følge Audi(Møller) 10 000 km, hvis du ikke kjører mindre på 5 år da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hb_racing Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Møller kan nok komme unna med den der ja. Men et godt råd til Audi-folk : en del Audier spiser jo forstillingsdeler,kjøp deler på Mekonomen, de selger orginaldeler med 3 års garanti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå