Gå til innhold

Snodig el problem..->kupevifte streik (30/10)

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og det er ikke så snodig i seg selv;

Problemet er at systemet ikke klarer å levere ut nok strøm. Står f.eks anlegget på medium høyt (org spiller + 4*50W) så dimmer hovedlys og interiør lys i takt med bassen. Vifta vil ikke gå og varmetrådene bruker en evighet på på få bort dimman der bak.

Batteri måler 12,4V når tenning ikke er på. motstand mellom - og gods er 2,4 Ohm.

Noen ideer? har ikke målt dyno, men får ikke ladefeil lampe heller..

Skrevet

Kva er motstanden imellom ledningene på volt/multimeteret ditt? 2,4ohm høyres mykje ut. Sjekk alle tilkoblinger i forbindelse med dynamo og batteri. Det virker som det er ein dårlig kontakt ein plass

Sjekk og ladespenningen ved litt turtall. Skal helst væra på minst 14v. (14,4v er bra!)

Skrevet

Ja, da var motstand til klimaen bytta uten noen endring. Vifte indikatorene lyser, men det kommer ingen vind.. fra klimaen altså :). Uansett, har noen vært borti noen lignende? Skjedde samme i fjor, men da bytta jeg både motstand og dynamo. Og da ble alt i skjønneste orden igjen.. kan det være den brukte dynamoen som har starta nedtellinga? Ett annen underfundig ting er at vifta gjerne starter ett sekund eller to hvis jeg tar veldig bråe og litt lange venstre svinger i litt fart, men det er ikke aktuelt om dagen... og jeg dogger i hjel så ..noen... HJELP..

Tilegg:

V ved lading er 14.1~14.2v

Motstand mellom kaross og - pol er 1.4Ohm

Skrevet

Ikke at jeg har så mye å bidra med, men på min forrige E39 ('97 mod) hadde jeg en merkelig lyd som kom fra dash'en i svinger. I forbindelse med feilsøking ang denne lyden, fikk jeg vite at denne i følge Bmw mest sansynlig kom fra viftemotoren midt i dashbordet. Denne motoren hadde de opplevd "løsnet" og kunne bevege seg litt fra side til side i krappe svinger. Hørte ikke noe om at dette kunne føre til at viften sluttet å virke, men tenkte det kunne være et tips til deg siden du ikke har funnet noen god løsning ennå. Vet som sagt ikke om dette er relevant for deg, men det var visse likhetstrekk med det jeg fikk forklart den gang.

Lykke til med feilsøkingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...