icc Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Sag deg et fint krysspor i det som stikker ut og bruk en muttertrekker/kraftig skrumaskin. evt. bruk en liten borr og lag deg et avlangthull inn i bolten. Sveise på en mutter funker vel best
wabby Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Skulle ha av et hjul idag for å bytte plasten på innerskjermen. Så knakk faen bolten ved å løsne. Ikke store krafta heller. Mistenker at minusgradene + litt mulig strekk gjorde susen. Knakk langt inne også. Et verksted kan vel ikke bruke stort mer en 1 time å trekke den ut? Har prøvd meg tidligere på grisepikk og alt det tullet der, orker ikke å bøle med slikt.
wabby Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 tar 10 min med grispikken og en bor Du er her og jo! Quoter meg selv fra tulletråden da andre kanskje er i området med en grisepikk.... Det vet jeg, men jeg har jobbet med di pikkene før og jeg hater dem. Så da blekker jeg heller tralla på et verksted og får de å gjøre det mens jeg er på jobb. Annen ting. Drillen er i Risør, pikk må kjøpes. Prisen blir omtrent det samma. Men om noen med pikk og drill er i Kr.sand området så er det bare å komme
Simpel Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Fra midten av side 2 på denne tråden omtrent, masse knep med hjulbolter og andre bolter som har knekt: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95529&start=15
S.Nilsen Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 tar 10 min med grispikken og en bor Du er her og jo! Quoter meg selv fra tulletråden da andre kanskje er i området med en grisepikk.... Det vet jeg, men jeg har jobbet med di pikkene før og jeg hater dem. Så da blekker jeg heller tralla på et verksted og får de å gjøre det mens jeg er på jobb. Annen ting. Drillen er i Risør, pikk må kjøpes. Prisen blir omtrent det samma. Men om noen med pikk og drill er i Kr.sand området så er det bare å komme hehe er overalt
wabby Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Fra midten av side 2 på denne tråden omtrent, masse knep med hjulbolter og andre bolter som har knekt:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95529&start=15 Takk for mange gode tips i den tråden. Problemet jeg sitter igjen med fortsatt er at alt jeg trenger er i Risør og det er 12 mil hver vei fra Kristiansand. Så kostnaden blir nesten det samme. Drillen jeg har her er batteridreven mens den i Risør er vanlig med høyt moment og lavt turtall. Noe som er det rette for denne typen jobb. Får spørr om pris og se hva de tar på verkstedet så får jeg vurdere det derifra. Så sant ingen i umiddelbar nærhet har det som trengs... (har borr, noe torx og hammer).
Simpel Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Men en verkstedtime koster vel ikke så mye mindre enn en drill?
wabby Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Men en verkstedtime koster vel ikke så mye mindre enn en drill? Kommer ann på drillen du kjøper... Kjøper du noe drit med lav effekt oh høyt turtall så (som alle billigdrillene) er så er du like langt. Drillen jeg har hjemme er av en mer profesjonell type, gidder ikke å kjøpe drit av den grunn. Uansett så får jeg gode priser på lund bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå