Eirik Viste Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Har nettopp kjøpt en 750 sperrediff med 3,15 utveksling. 200.000 km . Jeg har nylig montert en slik diff på min E32 740, og det fungerer topp. Den har litt høyere turtall enn 2,93 740 diff, men likevel lavt. Tror at turtallet i 100 km/t ligger på ca 1.900 omdr. Denne diffen gir bedre aks enn vanlig 540 diff. Og er med sperre, som er sjelden på de bilene. Kan brukes selv om du har ASC. Du kan kjøre sportsligere. 750 diffen har faktisk mindre flens til mellomakslingen enn 740/540. Selv med mer hk og Nm. Men flensen byttes lett over fra den gamle diffen. 530/730 V8 har også 3,15 utveksling. Der er flensen lik mot mellomakslingen. Men stikkakslingene har større diameter, og må byttes om fra din gamle diff. En topp diff til norske veier. Du har akkurat litt høyere omdreining der dreiemomentet er høyere. Da girer ikke kassen så mye mellom 4. og 5. gir på langkjøring. Og bedre aks ved forbikjøringer. Selges for 3.500 kr + frakt. Denne diffen veier nesten 50 kg, og kan bare sendes med spedisjon. Det koster 4-500 kr med min rabattavtale. Men jeg kommer til Norge på torsdag. Og kan levere fra Sandefjord til Stavanger langs E18/E39. Skal levere og hente deler i Larvik og Sandefjord, så bor du litt lengre unna er det mulig å treffes. Så sparer du dyr frakt. Men da må du bestemme deg raskt. Eirik. 92 22 65 44 .
Eirik Viste Skrevet August 11, 2009 Forfatter Skrevet August 11, 2009 Jeg ble lurt ved kjøpet av denne. Var bare vanlig åpen diff. Og hadde et veldig styr med i det hele tatt å få diffen. Men hvis du er interessert i denne uten sperre, er den til salgs for 1.500 kr + frakt. Ellers kan jeg få tak i 750 sperrediff igjen. Men kjøper helst hvis jeg har en bestilling. Men kan skaffe hvis du vil ha. Blant annet en diff som bare er kjørt 5.000 km. Den selges kanskje for så lav pris som 4.500 kr + frakt. Eirik.
COOLBEAR Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 litt off topic men hadde jeg satt inn en M5 e34 diff i e32 en med manuell kasse ville ikke den ækksa mye bedre?
bmw_frantz Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 jeg hadde m5 diff på min, men min aksa mye bedre med 750 diffen:) den drar bedre nå også +at den går mye billigere:)
S.Hafsmo Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 At den både akselerer bedre og bruker mindre drivstoff høres veldig usannsynlig ut, i og med at du vil ligge på et høyere turtall ved "krusehastighet". Normalt sett må man ofre litt av forbruket ved å sette inn diff med høyere utveksling. Går du får en M5 diff, som har veldig høy utveksling (3.6l har vel 3.96:1?) kan det være at du får irriterende høyt turtall når du ligger i 100km/h, samt at du må gire 3 ganger får å nå 100km/h. Dette er veldig teoretisk da ingen av dere nevner hva slags diff dere bytter fra.
GeirAndre Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 At den både akselerer bedre og bruker mindre drivstoff høres veldig usannsynlig ut, i og med at du vil ligge på et høyere turtall ved "krusehastighet". Normalt sett må man ofre litt av forbruket ved å sette inn diff med høyere utveksling. Går du får en M5 diff, som har veldig høy utveksling (3.6l har vel 3.96:1?) kan det være at du får irriterende høyt turtall når du ligger i 100km/h, samt at du må gire 3 ganger får å nå 100km/h. Dette er veldig teoretisk da ingen av dere nevner hva slags diff dere bytter fra. hvorfor det? du snakker jo mot deg selv. han har skifta fra m5diff 3.96 til 750diff 3.15 dermed lavere utveksling, lavere turtall, lavere forbruk. det at han merker bedre akselrasjon er jo med (som du sier), ikke trenger å gire like fort. utnytte motoren. selv tror jeg skal prøve orginal diffen på min 740 med manuell først og se hvordan den er. og senere prøve evt. 750diff. men noe med noe høyere utveksling tror jeg ikke funker.
S.Hafsmo Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 ahh.. beklager, jeg leste feil. Trodde han byttet fra 750i diff til M5. Da vil ihvertfall akselerasjonen bli dårligere i hvert gir i forhold til med M5 diffen. dog går det kanskje opp i opp siden du slipper å gire like hyppig?
GeirAndre Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 ja det blir nok noe sånt.. så lenge turtallet havner på den beste effektkurven på hvert gir.
Eirik Viste Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Da ble det liv i en gammel tråd. Jeg synes 3.15 utveksling er veldig bra på en 6 trinns kasse. Samme utveksling på diff og kasse som E39 M5 bruker. Men jeg lker 2,93 utvekslingen og godt. En kan kjøre lengre ut på girene. Kanskje opp mot 120 på 2. gir. I alle fall med min hjerne som er chip'et. Da har en et skikkelig drag fra 50 og oppover. M5 diff passer dårlig med V8 kassene. I alle fall hvis du vil framover og ikke spinne på 1. gir. Går jo på norske veier, men veldig høyt turtall når du er over 120. Kan nevne at jeg har den åpne 750 diffen enda. Den er skrudd delvis i fra hverandre. Ville se hvordan den er bygget opp. Jeg har en løs 750 sperreenhet liggende. Da er det mulig å sende diffen i 2 pakker med Posten og frakten blir ikke på mer enn ca 400 kr uansett hvor langt nord en bor i landet. Kanskje noe for deg, Hafsmo som bor lengre unna de fleste her? Og som må betale en formue i frakt hvis du skal få fraktet tunge deler med spedisjonsfirma. Prisen er 2.500 kr + frakt uten stikkakslingene og inngående flens. Men det har du fra din 540 diff. Eirik.
GeirAndre Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Da ble det liv i en gammel tråd.Jeg synes 3.15 utveksling er veldig bra på en 6 trinns kasse. Samme utveksling på diff og kasse som E39 M5 bruker. Men jeg lker 2,93 utvekslingen og godt. En kan kjøre lengre ut på girene. Kanskje opp mot 120 på 2. gir. I alle fall med min hjerne som er chip'et. Da har en et skikkelig drag fra 50 og oppover. M5 diff passer dårlig med V8 kassene. I alle fall hvis du vil framover og ikke spinne på 1. gir. Går jo på norske veier, men veldig høyt turtall når du er over 120. Kan nevne at jeg har den åpne 750 diffen enda. Den er skrudd delvis i fra hverandre. Ville se hvordan den er bygget opp. Jeg har en løs 750 sperreenhet liggende. Da er det mulig å sende diffen i 2 pakker med Posten og frakten blir ikke på mer enn ca 400 kr uansett hvor langt nord en bor i landet. Kanskje noe for deg, Hafsmo som bor lengre unna de fleste her? Og som må betale en formue i frakt hvis du skal få fraktet tunge deler med spedisjonsfirma. Prisen er 2.500 kr + frakt uten stikkakslingene og inngående flens. Men det har du fra din 540 diff. Eirik. beklager og spamme tråden. hvis det er som du sier så tror jeg det blir spennende og se med manuell og 2.93 diff:)
S.Hafsmo Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Eirik Viste: Det ble visst rotet opp en gammel tråd ja. Jeg har faktisk allerede kjøpt meg en 3.15 LSD fra E32 750i. Var faktisk såpass heldig at vedkomne som solgte den skulle til Bodø, så jeg slapp unna alle fraktkostnader. Har dog ikke montert denne enda. Skal bytte akseltetninger, flens og olje når jeg kommer hjem, så får man prøve på å få montert den før jeg reiser ut igjen. Må bare få gjort ferdig kompressormonasjen først.. Har du forresten vært med på å bytte flens på disse før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå