Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en motorvask på bilen i dag. Ble bra det men oppdaget at det hadde kommet dugg i begge hovedlyktene. Det var en tvilsom oppdagelse. Dette er en 2001 mod. Har hatt motorvask på mange bilmerker tidligere men aldri oppdaget dugg etterpå. Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

Skrevet

Hvilke lykter er det? Er det av typen med "linser" inni glasset? I såfall skal det være helt tett der og det tyder på at den leker en plass.

Bilde?

Skrevet

Har ikke noe bilde for hånden men det er xenon lykter som kom etter faceliften i 2001.

Skrevet

Sjekk gummi rundt pæreholdere og att ventilerings slangene vender nedover, det er de små vinklede gummi røra på baksiden av lyktene. Har du brukt høytrykk mot dette området har du nok fått litt vann inn der. men det er ikke uvanlig med dugg i e39 lykter, både gamle og nye typen.

Skrevet

Dette har nokk sin naturlige forklaring. Facelift lyktene har "luftekanaler på innsiden mot motorrommet, disse skal hindre at kondens kommer ut. Du har nokk fått sprut inn her, ellers har motorrommet dampet inn litt fukt. Dette vil forsvinne ganske kjapt. Du er nokk ikke første mann som sliter med fukt i lyktene. Dette er ett kjent problem på de fleste BMW modellene. Selv har jeg e-39 med orginale Hella facelift lykter, disse har dugget siden dag 1; nye høsten 07.

Skrevet

Ok. Så lenge man vet at dette ikke er noe enkelt tilfelle så. Nå kjørte ikke jeg noe etter at jeg oppdaget duggen. Kan hende at den hadde forsvunnet fort når det hadde blitt varme fra lysene. Takk for svar ihvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...