Gå til innhold

e34 motor bytte


even_h
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen til bimmers:-)

Får dra tråden din igang da ;-).

Det du kan gjøre eventuelt er sjekke ETK (link øverts til høyre) og sammen ligne 520mod du har med mod 525 (delenr).

Du trenger vel bytte ledningsnett, lmm, hjerne og muligens eksosanlegg da den du har er vel uten kat. Om motoren kommer fra en 325 trengs byttes oljepanne, sil, motorfester også. Mulig kan det være vært se på gearkasse, akslinger..

Skal du ha den godkjent tror jeg du sikkert også bør bytte bremser, fjærer etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mtec kan jeg ikke svare på. Går vel litt på understell og litt styling det kansje? Mulig om du kan få sjekket det om du får en utskrift over utstyrs lista fra en bmw forhandler /deleforhandler. Du kan jo prøve legge vin nr ditt i ETK å se hva du får opp når du sammenligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det fra 12v 525 til 24v vanos 525.

Jeg måtte bytte all ledningsnett i hele bilen siden sikring 17 gikk hele tiden, og i og med at bilen er i bruk så måtte jeg gjøre det som var raskest, altså å røske ut ledningsnett og i med nytt! Dette brukte jeg omtrent 4 timer på.

Skal du gjøre det trenger du:

Motorfestene fra m50én(på m20 er de litt høyere, gjør at det kan bli litt ball med eksos)

motoren + motorledningsnett

tempføler fra M20

travers fra m50, eller brakketene som står på traversen for ekstra girakssestøtte.

--

M-tech betyr ikke bedre bremser, det er utseende og fjærbein+fjærer. Om den sperrer vil jeg anbefale deg ny diff med mindre klokka er byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det fra 12v 525 til 24v vanos 525.

Jeg måtte bytte all ledningsnett i hele bilen siden sikring 17 gikk hele tiden, og i og med at bilen er i bruk så måtte jeg gjøre det som var raskest, altså å røske ut ledningsnett og i med nytt! Dette brukte jeg omtrent 4 timer på.

Skal du gjøre det trenger du:

Motorfestene fra m50én(på m20 er de litt høyere, gjør at det kan bli litt ball med eksos)

motoren + motorledningsnett

tempføler fra M20

travers fra m50, eller brakketene som står på traversen for ekstra girakssestøtte.

--

M-tech betyr ikke bedre bremser, det er utseende og fjærbein+fjærer. Om den sperrer vil jeg anbefale deg ny diff med mindre klokka er byttet

--------------------------------------------------------------

Så du trenger altså ikke å bytte girkasse? den passer som smør?

skal kanskje bygge om min skjønner du, trenger info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...