even_h Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei er litt ny med bmw Men har gått til innkjøp av en e34 520 med rast motor (ødelagt topp) Det er en orginal 12v Og jeg lurte om hva man må gjøre for å få tilpasset en 525 24v motor? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Velkommen til bimmers:-) Får dra tråden din igang da . Det du kan gjøre eventuelt er sjekke ETK (link øverts til høyre) og sammen ligne 520mod du har med mod 525 (delenr). Du trenger vel bytte ledningsnett, lmm, hjerne og muligens eksosanlegg da den du har er vel uten kat. Om motoren kommer fra en 325 trengs byttes oljepanne, sil, motorfester også. Mulig kan det være vært se på gearkasse, akslinger.. Skal du ha den godkjent tror jeg du sikkert også bør bytte bremser, fjærer etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2008 jeg tror bil jeg kjøpte er en orginal mtec eller noe siden den er 2 cm lavere enn en vanlige 520.... og det virker som den sperrer og... er det ikke litt bedre bremser i så fall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Om du har mtec kan jeg ikke svare på. Går vel litt på understell og litt styling det kansje? Mulig om du kan få sjekket det om du får en utskrift over utstyrs lista fra en bmw forhandler /deleforhandler. Du kan jo prøve legge vin nr ditt i ETK å se hva du får opp når du sammenligner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2008 oki:) Ingen andre som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Kan jo prøve søk med f,eks "m20b20 m50b25 eller m20b25 om det er slik motor" på bimmers og bmwccn også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Takker:D Er det ingen som har gjort det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Har gjort det fra 12v 525 til 24v vanos 525. Jeg måtte bytte all ledningsnett i hele bilen siden sikring 17 gikk hele tiden, og i og med at bilen er i bruk så måtte jeg gjøre det som var raskest, altså å røske ut ledningsnett og i med nytt! Dette brukte jeg omtrent 4 timer på. Skal du gjøre det trenger du: Motorfestene fra m50én(på m20 er de litt høyere, gjør at det kan bli litt ball med eksos) motoren + motorledningsnett tempføler fra M20 travers fra m50, eller brakketene som står på traversen for ekstra girakssestøtte. -- M-tech betyr ikke bedre bremser, det er utseende og fjærbein+fjærer. Om den sperrer vil jeg anbefale deg ny diff med mindre klokka er byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2008 tusen takk Skal prøve å få tak i deler til helgen for å komme igang! Men vis noen har noen tips og triks er det bare å komme med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2008 er 14tusen en grei pris for en m50b25 motor med girkasse, ledningsnett, motor styrenhet og lmm med 3mnd garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Oktober 28, 2008 Share Skrevet Oktober 28, 2008 km.stand da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limping00 Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Har gjort det fra 12v 525 til 24v vanos 525.Jeg måtte bytte all ledningsnett i hele bilen siden sikring 17 gikk hele tiden, og i og med at bilen er i bruk så måtte jeg gjøre det som var raskest, altså å røske ut ledningsnett og i med nytt! Dette brukte jeg omtrent 4 timer på. Skal du gjøre det trenger du: Motorfestene fra m50én(på m20 er de litt høyere, gjør at det kan bli litt ball med eksos) motoren + motorledningsnett tempføler fra M20 travers fra m50, eller brakketene som står på traversen for ekstra girakssestøtte. -- M-tech betyr ikke bedre bremser, det er utseende og fjærbein+fjærer. Om den sperrer vil jeg anbefale deg ny diff med mindre klokka er byttet -------------------------------------------------------------- Så du trenger altså ikke å bytte girkasse? den passer som smør? skal kanskje bygge om min skjønner du, trenger info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå