Gå til innhold

MLS 3mm Vs 3,5mm? Må toppen planes

tangorev
 Share

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av mls til b20b25 preface. Skal jeg ha den tykkeste som er 3mm eller 3,5mm mtp kompresjonen? (turbobygge) Er orginal motor ellers.

Har også en kamerat som skal gjøre det samme på m50b25, hvordan ligger det ann der?

Må vi forresten plane toppene våres eller går det uten?

Takker for svar.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om innmat er orginal så burde du gå for den tykkeste.

Jeg har den tykkeste på min m50b25. Fungerer utmerket.

Bare passe på å få de tette. Det er litt tricky.

Har du noen tips for å øke sannsynligheten for å få det tett.

Takker for svar.. Anders, christer nevnte locktite 3020;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang jeg holdt på og tulla med montering var jeg så dum og monterte den uten planing av toppen..

Det ble faktisk tett hos meg da.., men vil anbefale og plane ja, for du vil trege som faen hvist det ikke er tett og du har alt klart :)

Men husk og lime MLS`en da med en eller aen locktite husker ikke hva den heter nå igjen, sikkert andre her som husker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er meget nøye med rettholdt og skjekker hvor rett blokk og topp er med bladsøker imellom (toleranse grensene finner du f.eks i Haynes) så kan du selv vurdere hvorvidt det er behov for planing. Men slik som det later til så er det en "fin" huskeregel og plane topp når man tar av topp, men om du er som sagt nøye med rettholdt og bladsøker og finner ut at denne toppen er rett, da er det ikke behov (Slik jeg gjør det når jeg tar av en topp, sender den ikke umiddelbart til planing. Skjekker og blokk) . Men mitt utsagn tidligere var på grunnlag av at jeg ikke vet hvor "nøyaktig" du er og kunnskapene. Undervurderte deg kanskje, beklager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er meget nøye med rettholdt og skjekker hvor rett blokk og topp er med bladsøker imellom (toleranse grensene finner du f.eks i Haynes) så kan du selv vurdere hvorvidt det er behov for planing. Men slik som det later til så er det en "fin" huskeregel og plane topp når man tar av topp, men om du er som sagt nøye med rettholdt og bladsøker og finner ut at denne toppen er rett, da er det ikke behov (Slik jeg gjør det når jeg tar av en topp, sender den ikke umiddelbart til planing. Skjekker og blokk) . Men mitt utsagn tidligere var på grunnlag av at jeg ikke vet hvor "nøyaktig" du er og kunnskapene. Undervurderte deg kanskje, beklager det.

Takker for fint innlegg Fliid :D Satt nettopp å lurte på hvordan jeg kunne finne toleransegrensene, da jeg tenkte å sjekke nøye over både topp og blokk. Er så nervøs for at det ikke skal holde tett. Er forsåvidt andre gangen jeg har tatt av en topp nå, og 80% av det jeg kan om motor/turbokonvertering har jeg lest meg til de siste mnd;) Så du trenger ikke tenke på at du undervurderer meg :lol:

Planen i utgangspunktet er EL-ring og 12.9 bolter, men jeg og Anders M3 fikk et hyggelig tilbud på MLS 3,5mm/ARP inkl frakt for 6600,- for begge motorene. Selv om det er billig sprekker budsjettet litt så må prøve å finne ut hva jeg faktisk trenger å gjøre;)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...