Gå til innhold

Nå ryker Sport Evo'en

PK
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trodde denne kom med 300 eksemplar i rødt og 300 i sort jeg?

Den gjorde det:)

Det gjorde den ikke. Det ble laget 204 røde (brilliant red 308), 394 svarte (glossy black/jet black 668) og 2 hvite (alpinewhite II).

Hmm.. Da tar jeg vel feil da;)

Men alle steder jeg har lest om E30 M3 Sport Evo har det stått at de kom kun i Jet black og Brilliant red, å 300stk av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde den ikke. Det ble laget 204 røde (brilliant red 308), 394 svarte (glossy black/jet black 668) og 2 hvite (alpinewhite II).

Men alle steder jeg har lest om E30 M3 Sport Evo har det stått at de kom kun i Jet black og Brilliant red, å 300stk av hver.

Det er en vanlig feil å ta fkatisk, siden det er disse tallene de fleste bilmagasiner, norske og utenlandske, siterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanlig feil å ta fkatisk, siden det er disse tallene de fleste bilmagasiner, norske og utenlandske, siterer.

Jeg er nok ikke den eneste som har tatt feil der nei;)

Men da lærte jeg noe nytt i kveld også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmebil... og enda kulere at dette er den eneste orginale med denne fargen fra fabrikk 8)

Denne ble ikke levert slik fra fabrikk. Den var svart da den kom ut av fabrikken.

ikke...?? :lol:

Orker ikke skrive hele historien bak fargen, blir fort tidenes lengste innlegg. Men kort fortalt: Sort ut av fabrikk, skled rundt på transport, fikk nytt karroseri og farge ved fabrikk, og alt dette før førstegangsregistrering.

Hvis det er så nøye... ved fabrikk.. og sikkert eneste som er førstegangsregistrert med denne fargen 8)

Syns det bare var drit kult alt sammen, hele story`n bak fargen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har en noe spesiell historie som gjør at den har original farge mauritius blå (sport evo kom i utgangspunktet bare i sort og rød).

Når bilen var ny og på vei til butikken (og eieren), skled den rundt på planet til lastebilen og bulket stort sett alle panelene på karosseriet.

Eieren og butikken ringte BMW som hadde et karosseri liggende. Dette ble bestilt og montert, da fant eieren ut at han ville heller ha den i mauritius blå. Den ble derfor lakkert i nevnte farge, alt dette skjedde før registrering og derfor ble original fargen mauritius blå.

Bilen sto i utstilling til Mars 1991 (avtale mellom butikk og kjøper), og er derfor førstegangsregistrert i 1991.

Hentet fra tråden på bilforumet.no - link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bort nå desverre. Allerede flere seriøse og kjente folk som sitter klar med pengene, men tar meg litt tid til å se an situasjonen.

Innbytte egentlig helt uaktuelt. Skal bruke pengene til finansiering av ny bolig. Eneste som er aktulet er bytte med en original e30 325i M-TechII.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...