Gå til innhold

Motor bytte M20b20-> M20b25

Twitch
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått i delebil til min 1985 320i, en 1986 325i og lurte på hva som må gjøres for å få 320en godkjent 2.5 i vognkort, å må ledningsnettet byttes over, llr passer 320 lednings nettet på 2,5 motoren :)

Hadde vært topp om noen kunne komme med noen svar på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro med litt M20 problematikk. Selvom det er tatt opp mange ganger før, men jeg gyver meg løs. : ) Godkjenning tror jeg du kan glemme, siden reglene for ombygging er blitt meget trange nå, men det får kanskje noen andre svare mer utdypet på.. : )

For og få 320i'n til og komplett bli en 325 så må du gjøre følgende. Bytte bærearmer bak med tilhørene bremseslanger /rør. og håndbrekksvaierene fra 2.5'n på settes på 320'n. Du sitter nå med skiver bak og andre håndbrekksvaiere. Du må også sette over stabstaget, som er bak.

Fjørben forran med tilhørende skiver og calippere må også settes over da disse har 46mm diameter på 320 og 51 på 325i.

Så er vi på motoren og drivverk.

Differensialen samt mellomaksel må også settes over. Motor med tilhørende ledningsnett, girkasse og eksos må også settes over. Da er vi på motorkontakten, denne må etter all sannsynlighet ikke gjøres noe med. Med andre ord, helt plug'n play, men siden jeg ikke sitter hjemme så mangler jeg dokumentasjonen, men vi får håpe noen andre her kan hjelpe deg med motorkontakt problematikken. : )

DVS, det meste må byttes på din kjære 320i : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...