bmwskjær Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Hei! Jeg har en BMW 316 touring, 2004 mod. Så her om dagen at jeg har fått rustbobler under lakken nederst i førerdør, innerst ved dørkarmen.. Dette er rust som kommer innenfra...Hva bør jeg gjøre? Dette er vel noe som kommer under BMW sin rustgaranti? Tar de ansvar?
tomerikk Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Du har rust garanti på den enda. er det en norsk bil er det ingen problemer, importert kan kreve att de søker goodwill garanti. det kan vere en fordel å få den sjekket av f.eks NAF først for å avdekke om det er mer i panser, dører og bakluke spesiellt.
Fliid Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Vent til det er kun ett år igjen av rustgarantien, gjør noe med det da. Å gjøre noe nå, for så og få vrange fjes hos BMW neste gang (ja, rust er vanlig, så det blir en neste gang på den bilen) Ta da full skjekk på bilen etter rust og få gjort noe med alt sammen. Er vel 6 år, da har du frem til 2010. Om jeg ikke husker feil.
larserso Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Du har rust garanti på den enda. er det en norsk bil er det ingen problemer, importert kan kreve att de søker goodwill garanti. det kan vere en fordel å få den sjekket av f.eks NAF først for å avdekke om det er mer i panser, dører og bakluke spesiellt. Er ikke rustgarantien en fabrikkgaranti og dermed uvesentlig om bilen er importert eller ikke?
520iA99 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Jeg hadde rustbobler nederst på bakluken min (E39 99 mod). Fikk byttet bakluke på garantien uten problemer. Det var da 2-3 mnd igjen til den "fylte" 6 år. Denne var brukt importert i 2001. Så det er helt uvesenlig om den er imortert eller ikke.
tmice Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Du har rust garanti på den enda. er det en norsk bil er det ingen problemer, importert kan kreve att de søker goodwill garanti. det kan vere en fordel å få den sjekket av f.eks NAF først for å avdekke om det er mer i panser, dører og bakluke spesiellt. Er ikke rustgarantien en fabrikkgaranti og dermed uvesentlig om bilen er importert eller ikke? Helt riktig!
larserso Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Helt riktig! Godt å høre Importerte min i fjor ser du så må få sjekka rust når det nærmer seg utløp av garantien
turn-in Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Det er mulig det er 12 års rustgaranti på 2004 modeller, men det må dere få verifisert hos BMW for den enkelte bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå