Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har erfaringer/har selv bakpotte i fra simos?

lurer på og kjøpe det til min 01' 525i touring,men er litt skeptisk til om det kan bli for "mye" lyd,vil ikkje ha noe during ved 1500-3000omdr,bare en fin lyd ved gasspådrag,har sett på eisenmann eksos,men det blir nok litt for dyrt,supersport vet eg at bråker en del,hadde det på en 328 som eg hadde!

takker for svar:)

Skrevet

simmons bråker mindre enn eismann, supersprint osv...

Jeg tror det er med simmons som med first price kjeks, fordi det står first price på kjeksen må de være dårlig, men fakta er at kjeksen er minst like god som dyrere merker-og har like bra holdbarhetsdato, men bråker mindre.

Skrevet

hei :)

Har selv en Supersprint bakpotte til min BMW 325i, og når du kjører normal er den helt stille og fin. Først når du gir full pinne kommer god lyden, og normal kjørings lyden er behagelig og stille. Vil påstå det ikke er noe spesielt mye mer lyd enn orginalt før du trør inn gassen. Er hvertfall veldig fornøyd. En kompis har Remus til en M3, er litt høyere lyd, men ganske lik når du står utfor bilen og hører. innvendig er den fin også.

Skrevet

takker for svar:)

til du som har supersprint:du er fornøyd med det ja?

har faktisk vurdert supersprint sjøl,men har en kompis som har en 2,4 a6,han har supersprint,og der virket det faktisk som om lyden ble mindre med det,enn med orginalpotta,samme ved gasspådrag,ingen lyd omtrent..

men kan jo godt hende det fungerer bedre på bmw:)

så simons er liksom helt greit,men ikkje noe og anbefale..?

Skrevet

Jeg har den på min E39. Lyden ble bitte bitte bitte bitte bitte litt grommere, men ellers likt. Utseende derimot ble bra :)

Montering: ca 15 min.

CIMG1400.JPG

Skrevet
Jeg har den på min E39. Lyden ble bitte bitte bitte bitte bitte litt grommere, men ellers likt. Utseende derimot ble bra :)

Montering: ca 15 min.

CIMG1400.JPG

hehe,liten forskjell forstår eg:)

ja,det såg jo betraktlig bedre ut enn det orginale da..

er det ved gasspådrag du merker "forskjellen" da?

hvor kjøpte du den i fra forresten?

Skrevet

de som har noe annet enn simmons vil jo selvsagt rakke ned på merket, fordi det er billig. Jeg har kun montert det på noen biler jeg har hatt fordi det har vært billigere enn orginal eksos. Det første simmons monterte jeg på e30 for snart 4 år siden, og det gjør jobben enda.

Så det virker på meg som at all kritikken at simmons er noe drit er totalt ubegrunnet. Det er jo heller ingen som begrunner det, bortsett fra noen som sier "du får det du betaler for". Vel, mange ganger får man IKKE det man betaler for.

Så til noe langt viktigere

litt utenom topic, men mye av firstprice, euroshopper, og coop produkter smaker møkk. Får det man betaler for, det gjelder topic også.

Du har smakt alt de har, og bestemt deg for at det smaker møkk?

Flesteparten av produktene deres er laget på samme fabrikker som dyrere merker. Hva med first price bananer? smaker de møkk?

Det er typisk fjortiss kommentar, hvis noe er billig er det automatisk dårlig.

Skrevet

hehe,liten forskjell forstår eg:)

ja,det såg jo betraktlig bedre ut enn det orginale da..

er det ved gasspådrag du merker "forskjellen" da?

hvor kjøpte du den i fra forresten?

Den er litt grommere ved pådrag og dypere ved tomgang.

Jeg kjøpte den hos Bang og Folkestad her i kr.sand. Kosta 2500,-

Da får du med klemmer og alt du trenger, Det du trenger selv er en vinkelsliper da den skøytes midt på et rør.

CIMG1429.JPG

BMW har rabatt her også om jeg husker rett.

Skrevet

Eg kjøpte brukt (nesten ny) simons potte av en her på forumet til min 523IAM. Er ikke fornøyd med den. Lyden blei ikke merkbart bedre(kanskje pga katalysator i manifolden) og passformen var ikke bra. Itillegg rister det som faen ved 2000 omdreininger. Har en scorpion(kjøpt ny fra koed til 4500) liggende som eg skal slenge på ved passende anledning. Den er heller ikke god passform på så jeg må levere bilen inn til svendsen eksos eller noe sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...