Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe,liten forskjell forstår eg:)

ja,det såg jo betraktlig bedre ut enn det orginale da..

er det ved gasspådrag du merker "forskjellen" da?

hvor kjøpte du den i fra forresten?

Den er litt grommere ved pådrag og dypere ved tomgang.

Jeg kjøpte den hos Bang og Folkestad her i kr.sand. Kosta 2500,-

Da får du med klemmer og alt du trenger, Det du trenger selv er en vinkelsliper da den skøytes midt på et rør.

CIMG1429.JPG

BMW har rabatt her også om jeg husker rett.

åja,takker så mye for infoen:)

skal se om det ikkje blir noe simons bakpotte på meg da!!

flott bil du har forresten!

Skrevet
har montert simmons på totalt fem biler, og alle har vært bolt on. veldig enkel montering. Værre er det å få av det gamle, det er ikke akkurat bolt off.

Word :roll:

Skrevet

tja, med supersprinten er det stille og rolig inni bilen helt til du trør på, er ikke så høy lyd, men jeg digger nå lyden selv. så.. er 110% fornøyd.

Skrevet
har montert simmons på totalt fem biler, og alle har vært bolt on. veldig enkel montering. Værre er det å få av det gamle, det er ikke akkurat bolt off.

På E39 er det ganske "bolt off", er jo bare å kappe der den skal skøytes og så henger den kun i 1 strikk. Tok meg 15 min ;)

Skrevet

Kjøpte simons bakpote og la opp med nye rør frem til kat på min 320 touring. Kjempe fin lyd og passe høyt. Tok meg god tid til å lage et skikkelig feste, da dette ikke var med. Det sitter helt fast og rister ikke. Veldig fornøyd.

Skrevet

På E39 er det ganske "bolt off", er jo bare å kappe der den skal skøytes og så henger den kun i 1 strikk. Tok meg 15 min ;)

Jeg tror det kommer litt an på hvor mye det gamle har rustet. På en 520 var boltene så ingrodd i det gamle festet at jeg måtte borre nye hull, og det var litt av en prøvelse under der. Hvis det er bare å kutte boltene med vinkelkutter og banke de ut er det jo greit.

Når det gjelder mine erfaringer rundt simmons må jeg presisere at det gjelder kun ferdigtilpassede anlegg fra kat og bakover. Altså med midtpotte. Disse universalpottene dem selger er noe dritt.

Skrevet

På E39 henger ikke potta i noen skruer etter du har kappet bak. Kun et strikk ;)

Eneste du trenger er litt Zalo på strikekt og Schwooop så er alt lett på plass.

Skrevet
er ikke opphenget som er problemet, der er skjøten mellom katylysator og mellompotte... ev fra grenrør og bakover på biler uten kat :)

Trådstarter spørr om endepotte ;) Og det er det eneste som leveres til E39 fra Simons.

Skrevet

har simons på min 318is, ganske heftig snerr ved turtall men brummer kansje litt for mye under 3000rpm.

Men en kompis kjøpte simons til sin volvo s40 1,8. Og det fikk ingen lyd...

Skrevet

Ser ut som vi er inne på noenlunde rett spor igjen her ja...ville heller ikke anbefalt simons. Greit nok å kappe av den orginale potta, men når simons skulle settes på så blei vinkelen heilt feil, og det er den fortsatt...Skal se om eg får funnet et bilde å slenge ut. Og som sagt på min bil med katalysator heilt oppi motoren, så er det nesten ingen lyd fra potta... Kan jo være at det vil være sånn uansett hvilken potte eg har da men, det blir spennende å se når eg får satt på scorpion potta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...