Gå til innhold

Kan jeg få motoren fortere varm,320dat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det tar uhorvelig lang tid før motoren når normal temp, er det noe jeg kan gjøre for at den skal bli fortere varm(uten å gi full gass;-) ?

Bilen er import fra Tyskland... 320dat e46 2005

Tips? :?:

Skrevet
Synes det tar uhorvelig lang tid før motoren når normal temp, er det noe jeg kan gjøre for at den skal bli fortere varm(uten å gi full gass;-) ?

Full gass er egentlig feil... Lavt turtall på tungt gir med ekstra gass, det skal produsere en del mer varme.

Du kan i tillegg dekke til grillen din (helst fra innsiden da det ikke ser så stygt ut :) ).

Motorvarmer hjelper også litt.

Skrevet

Full gass er egentlig feil... Lavt turtall på tungt gir med ekstra gass, det skal produsere en del mer varme.

Du kan i tillegg dekke til grillen din (helst fra innsiden da det ikke ser så stygt ut :) ).

Motorvarmer hjelper også litt.

He he, ja det var en fleip med "full gass"..., ville jo aldri gjort det. :) Kjører veldig pent, spes når motor er kald!!

Ingen andre tips enn å dekke til, virker så "jalla"?

Tenkte om det gikk an å bytte ut noen deler som ville gjøre at den blir fortere varm?

Skrevet
motorvarmer og webasto gjør nok susen, men det er en av de dyrere løsningene.

Hadde nok tenkt meg nå enklere og billigere ja...

Skrevet

dette er jo en av näckdelene ved diesel er jeg redd.

Men det er ofte termostaten er annerledes på de tyske bilene. kanskje det hjelper å bytte til en med "nordisk" temp

Skrevet
dette er jo en av näckdelene ved diesel er jeg redd.

Men det er ofte termostaten er annerledes på de tyske bilene. kanskje det hjelper å bytte til en med "nordisk" temp

Kan kanskje være inne på noe her, ska høre hva BMW sier om det. :)

Skrevet

hvis du sjekker opp dette med nordisk termostat så please gi en tilbakemelding på hva dem sier, jeg har bensinbil importert fra tyskland, skulle gjerne hatt den varmere fortere hvis mulig.

hvis termostatbytte hjelper må det vurderes. gi oss tilbakemelding

Skrevet

Sjekk om du har todelt radiator der glipen mellom de er dekket av en list på toppen. Har du det kan du sette inn en papp plate som du har borret opp mange store hull i. Sett på plass listen igjen og ingenting vises. Brukte en slik plate (bare av metall) på min tidligere mc. Fungerte som bare det. Brukte det på min 730d inntil jeg fikk skiftet termostaten. Viktig at du borrer ut de hulla, ellers så blir det dårlig med kjøling.

Skrevet

Ok folkens, bra med tips her. Har nettopp hatt diagnose på bil og alt er i skjønneste orden, bortsett fra at jeg må bytte glødeplugger fikk jeg høre. En som var dårlig, men dette virker kanskje ikke inn på temp.

Men ska se om jeg legger en plate foran radiator, har gjort dette på noen eldre biler jeg hadde før og det hjalp.

Ellers så skal jeg sjekke opp det med thermostat, om det hjelper å bytte det også.

Takk for mange tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...