HOLTAN Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Har en e34 520i med m20b20 motor. Temp.måleren går helt opp på midten av måleren (vanlig varm stilling) når bilen er kald, men går til neste strek når bilen har blitt varm. Når bilen har stått på tomgang en stund så går måleren litt over streken, men den går tilbake igjen når man kjører. Motoren koker ikke.! Er det noen som har lignende problemer? eller veit hva som kan være feilen?
todleif Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Lite kjølevæske? Luft i systemet? Vannpumpa som synger på siste værset?
Morty999 Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 er ikke sliten viskose kobling da? i kjølevifta
axor Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 hadde det samme, den flytta seg for, jeg lufta bare systemet skikkelig, så var det ingen problem etterpå
HOLTAN Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Hmm.. noen som kan gi en kort men detaljert beskrivelse på hvordan man lufter systemet skikkelig?? eller om det er noen i vestfold som kan hjelpe meg med det??
JE34 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Har meir tru på det er instrumentet det er noko gale med.. søk og du vil finne mange lignande tilfeller.
axor Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 still bilen plant, slå varmeapparatet på fullt, popp opp panseret, skru opp lufteskrua, fyll på helt til det kommer vann utav. lukk lufteskrua kjør den litt på tomgang. Gi litt gass, åpne lufteskrua og ha gassen på, for å unngå å få luft i systemet, kanskje etterfylle litt mens du gir litt gass. lukk lufteskrua helt før du slipper gassen. kjør den og om nødvendig etterfyll husk og vær tålmodig, tar ei lita stund, men er ihvertfall verdt å prøve
Hauso Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 lufta kjølesystemet på min 318 senest i sta, gjorde akkurat som axor beskrev, fungerte fint. Du kan i tilegg klemme litt på slangene som kjølevæska går i. Et annet tips : Sett vifteapparatet på det varmeste, og hvis det blir varmt ( like varmt som det skal bli) så er det mest sannsynelig ikke luft i systemet, altså, ready to go:)
HOLTAN Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 er det to lufteskruer på systemet? en oppe og en nede? isåfall hvem skal jeg bruke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå