S.Hafsmo Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 nei, men det er jo ikke de felgene heller. og de ser jo veldig bra ut på bilen. eneste er at jeg synes ikke linjene på de speilene passer helt på E34. det er jo ingen andre steder på bilen man finner så "runde fine" linjer.
Trond.S Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 nei, men det er jo ikke de felgene heller. og de ser jo veldig bra ut på bilen. eneste er at jeg synes ikke linjene på de speilene passer helt på E34. det er jo ingen andre steder på bilen man finner så "runde fine" linjer. Vi skal vel egentlig fram til det samme her, men du skal være så fordømt vrang i kveld Speilene det er snakk om kler ikke en e34, felgene derimot ser heil toppers ut!
HelgeS Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Takker for mange fine kommentarer! Men jeg må si meg enig i at de m5 speilene falt ikke helt i smak. Videre planer for bilen er vinterlagring med påfølgende polering. (bilen har aldri vært vinterkjørt!) Går også å lurer på om jeg skal oppgradere bremsene litt og så må det gjøres noe med styresnekka/ styrerespons. Noen som har noen tips til hva som kan være galt på en e34 med dårlig styrerespons?? Det er servotronic på bilen om det skulle ha noe å bety.
Turbo-Knut Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Strøken bil du har, litt skeptisk til sorte nyrer, men i dette tilfellet var det faktisk tøft. Flotte bilder. Grom varebil! Som enkelte snakker om, så er det mye krefter i 540ia, har hatt en selv, og automat er ikke kjedelig i en så sterk bil. Vurderer faktisk å kjøpe meg en slik igjen.
Trond.S Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Går også å lurer på om jeg skal oppgradere bremsene litt og så må det gjøres noe med styresnekka/ styrerespons. Noen som har noen tips til hva som kan være galt på en e34 med dårlig styrerespons?? Det er servotronic på bilen om det skulle ha noe å bety. Er vel en kjent sak at e34 med V8 ikke har verdens beste styrerespons. Kan jo være lurt å sjekke at det ikke er noe slark i hjelpesnekke eller opphengskuler. Er jo mulighet for å stramme snekka også, men å komme til den på en med V8 er jo langt fra noen kose jobb Litt nyskjærrig på hvorfor du vil oppgradere bremsene? En kammerat av meg har sånne på en e28 banebil og de har ikke juksa en eneste gang til tross for ganske harde påkjenninger i varmt vær. Greit nok at en e34 veier mer, men hvor ofte er du på bane? Ville nok prøvd å bytte bremseveske og sett over alle calippere og skiver etter feil først. Hilsen Trond
Jonass Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Speilene det er snakk om kler ikke en e34, felgene derimot ser heil toppers ut! Syns speilene kler e34 bra jeg, har m-speil på min 540 og disse sto på orginalt fra fabrikk. Bilen din må da være senka noe foran? Jeg har m-tech understell men den er mye høyere enn din foran. Ser du vil ha nye bremser, er bremsvæska di ok og skiver og klosser ok så etter min erfaring så stopper det bilen på 2tonn meget bra selv i høye hastigheter, fikk testa dette mange ganger i europa i sommer. Har du sjekka boltene til oljepumpa? Disse løsner, da di ikke sitter godt nok fra fabrikk. Mange km har den på tellern? Ellers en kjempefin bil med nydelige felger, og shadowline lister som ikke jeg har
HelgeS Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Speilene det er snakk om kler ikke en e34, felgene derimot ser heil toppers ut! Syns speilene kler e34 bra jeg, har m-speil på min 540 og disse sto på orginalt fra fabrikk. Bilen din må da være senka noe foran? Jeg har m-tech understell men den er mye høyere enn din foran. Ser du vil ha nye bremser, er bremsvæska di ok og skiver og klosser ok så etter min erfaring så stopper det bilen på 2tonn meget bra selv i høye hastigheter, fikk testa dette mange ganger i europa i sommer. Har du sjekka boltene til oljepumpa? Disse løsner, da di ikke sitter godt nok fra fabrikk. Mange km har den på tellern? Ellers en kjempefin bil med nydelige felger, og shadowline lister som ikke jeg har Boltene til oljepumpa skal også sjekkes i vinter sammen med oljeskift. Har også hørt at disse ikke sitter noe særlig.. Jeg er rimelig sikker på at det er orginalt understell på den, men det kan jeg sjekke senere. Km.standen er pr dags dato 101.000 km!
HelgeS Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Går også å lurer på om jeg skal oppgradere bremsene litt og så må det gjøres noe med styresnekka/ styrerespons. Noen som har noen tips til hva som kan være galt på en e34 med dårlig styrerespons?? Det er servotronic på bilen om det skulle ha noe å bety. Er vel en kjent sak at e34 med V8 ikke har verdens beste styrerespons. Kan jo være lurt å sjekke at det ikke er noe slark i hjelpesnekke eller opphengskuler. Er jo mulighet for å stramme snekka også, men å komme til den på en med V8 er jo langt fra noen kose jobb Litt nyskjærrig på hvorfor du vil oppgradere bremsene? En kammerat av meg har sånne på en e28 banebil og de har ikke juksa en eneste gang til tross for ganske harde påkjenninger i varmt vær. Greit nok at en e34 veier mer, men hvor ofte er du på bane? Ville nok prøvd å bytte bremseveske og sett over alle calippere og skiver etter feil først. Hilsen Trond Bremsene tenkte jeg at skulle oppgraderes pga av at jeg ble ikke så veldi imponert over bremseeffekt da jeg kjøpte den, men ut i fra det dere skriver her så er det mulig jeg bare tar en overhaling av de i vinter Genialt forum
Jonner'n Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 101000 km ja.. ikke mange igjen med så lite på tellern! Så MEGET velholdt ut, så denne må du ta godt vare på! var fet med kølsvart front også hvis du skulle oppgradere bremsene, kan du jo kjøpe brembo skiver som er borra og slissa fra bromsmannen sverige, samt nye klosser(eks greenstuff). jeg gjorde det på min, og angrer ikke et sekund! kosta ikke allverden heller..
Jonner'n Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 og når du skrur fast boltene til oljepumpe, fester du dem med lock tite, så slipper du det problemet igjen.. da jeg fikk sjekket mine, lå en bolt i bunnpanna, mens de to andre visstnok var helt løse
S.Hafsmo Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 har litt slakke i rattet på min og, så jeg driver for tiden og bytter div. stag og foringer for å få det bedre, men det skulle vise seg å være vanskelig å få det helt bra.. får se på den hjelpesnekka når jeg kommer hjem. har du importert den bilen eller?
HelgeS Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 har litt slakke i rattet på min og, så jeg driver for tiden og bytter div. stag og foringer for å få det bedre, men det skulle vise seg å være vanskelig å få det helt bra.. får se på den hjelpesnekka når jeg kommer hjem.har du importert den bilen eller? Nei bilen ble importert i September 1999, så det er faktisk "bare" 10 måneder til baksetene kommer inn i bilen gratis! Jeg kjøpte bilen av en bekjent som er skikkelig bmw entusiast som hadde den som en bil nr 3 som sjelden ble brukt, og var på jakt etter en familiebil som han kunne bruke. Passet meg perfekt!
HelgeS Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 101000 km ja.. ikke mange igjen med så lite på tellern! Så MEGET velholdt ut, så denne må du ta godt vare på! var fet med kølsvart front også hvis du skulle oppgradere bremsene, kan du jo kjøpe brembo skiver som er borra og slissa fra bromsmannen sverige, samt nye klosser(eks greenstuff). jeg gjorde det på min, og angrer ikke et sekund! kosta ikke allverden heller.. Pynter jo en del opp i felgene de bremsene! Kan jeg spørre hva herligheten kom på?
HelgeS Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Flott bil. Takktakk! alltid kjekt med fine kommentarer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå