Gå til innhold

Bruktbilkjøp E-36 cab

Larsegutt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis av meg skal kanskje handle en 96-mod 328i cab med en km.stand på 120 (tror jeg det var) bilen ser meget strøken ut på bildene.

Noen som har gode tips om hva en bør være obs på ved desse bilene. Teknisk og rust angrep?

Han skal ta den på Naf kontroll også før evt kjøp, men ikke alletide dem vet svakhetene og/-eller gjemte feil....

Setter stor pris på tips!

Regner med han legger ut prosjekt tråd visst det blir kjøp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at elcab funker som den skal, og følg med på at automaten girer jevnt og fint, og ikke hogger til ved rask akselerasjon etter en kraftig nedbremsing til null.

Dersom den har automat da. ;)

Trykk kyttneven godt ned i teppet både foran og bak (bruk eventuellt ett kosteskaft), og hold den der litt.

Da ser/kjenner du eventuell fukt (lekkasjer) som fort vekk er vanlig, men jævlig kjedelig og ha.

Be dem på naftesten og se extra godt etter sprekkdannelser i kaross der innfestinger til bakstillingen er.

Ellers kommer jeg ikke på noe spess, men med tanke på årsmodell og kjørte km. så burde denne bilen være i entusiaters eie, som igjen tilsier nulltolleranse på rust.

Hadde selv en 96 mod 325 cab med snaue 105 000 kjørte km.

NULL RUST på den.

For og si det på en annnen måte, så har bilen opplevd mye lagring utendørs, dersom man finner rust av betydning på denne med den km.stand.

Om ikke, så er km justert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...