Gå til innhold

2 x E30 ///M332i Tofarga vurderes solgt. se side 74


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

Megen pene e30'r dere har :-) er de originale m-tech2 biler begge 2?

Har ett lite spm til ståle :

Ser du har bytta ut hartge felgene med felger som har midre dimensjon og bredde, er det fordi at det ble for liten plass ? skulle tro at 10*17 et22 er i grenseland, men når en ser på bildet under ser det jo ut som om det faktisk er plass til litt fjøringsvei, og at hjulet bak forsvinner fint inni hjulbuen. Hadde vert gull om du kunne ha skrevet litt om hvordan dine erfaringer med såpass brede 17 tommere har vert på din bil.

u7ext7neubolkn19epfp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megen pene e30'r dere har :-) er de originale m-tech2 biler begge 2?

Har ett lite spm til ståle :

Ser du har bytta ut hartge felgene med felger som har midre dimensjon og bredde, er det fordi at det ble for liten plass ? skulle tro at 10*17 et22 er i grenseland, men når en ser på bildet under ser det jo ut som om det faktisk er plass til litt fjøringsvei, og at hjulet bak forsvinner fint inni hjulbuen. Hadde vert gull om du kunne ha skrevet litt om hvordan dine erfaringer med såpass brede 17 tommere har vert på din bil.

Hei. ingen av bilene er orginalt mtech2.

Har ikke gått ned i dimmensjon, felgene som er i denne tråden var noen jeg fikk med på understellet jeg kjøpte.

På dette bilde kjørte jeg uten spacer bak, altså ET22 ja.

Det kan vel se ut som om det er plass, men hjulet kom ikke lagt oppi buen før det subba her og der, problemet var innover i hjulkassa, innerbanen på felgen subba både i dempern og bærearmen.

Men nå er det vel kanskje ikke meningen å kjøre på bane med så breit bak på e30.

Til vanlig så kjørte jeg med 10mm spacer bak og 15mm spacer foran.

Da subba dekket litt i ytterkanten av hjulbuen om jeg kjørte hardt i noen skarpe svinger.

Ialle fall vil jeg si at så lavt jeg hadde bilen så var 10" litt problem.

Min erfaring er at det er rått å ligge bak og bøst med 10" :)

Men jeg valgt å bestille 8,5" og 9,5" x 17" og mindre inpress (samme ytterbane bare mindre innerbane), for å bli kvitt litt av det problemet innover.

Men ville gjerne hatt 9" og 10" igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bakstillings oppsettet kjenner jeg igjen, og fyyy faen jeg gleder meg til å prøve mitt og ;D Utrolig godt valg og bruke Delrin foringer Anders! :D

tror det blir knall:-) tror ikke bakhjula skal ''steppe''(hoppe) så mye i sommer:-)

Tror ikke du skal glede deg for tidlig her altså. Har mye av det samme på min uten at det hjalp noe særlig. Åssen senkesett er det på denne bilen da?

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bakstillings oppsettet kjenner jeg igjen, og fyyy faen jeg gleder meg til å prøve mitt og ;D Utrolig godt valg og bruke Delrin foringer Anders! :D

tror det blir knall:-) tror ikke bakhjula skal ''steppe''(hoppe) så mye i sommer:-)

Tror ikke du skal glede deg for tidlig her altså. Har mye av det samme på min uten at det hjalp noe særlig. Åssen senkesett er det på denne bilen da?

Hilsen Trond

har kw v2.

den steppet ikke (lite) i fjor da jeg hadde orginale bærearmsforinger, powerflex i travers og delrin i diff. men midtveis i fjor byttet jeg diff og lot den orginale foringen (fra z3) stå i difflokket. og da steppet den..

så tenker dette hjelper litt jeg:) er nok veeeldig individuelt det der med tanke på understell, dekk, felg og foringer.. så i mitt tilfelle tipper jeg dette blir bra:-) (hvertfall tilbake der jeg var føre diffbytte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden nå, og vil bare si at jeg er imponert over detaljerikdommen og hvor bra dette kommer til å bli. La spessielt merke til cab forsterkningene. Der var det gjort skikkelig arbeid :)

Stå på videre!

PS! Oppstart lyden av bilen til Anders borger for en morsom sommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bakstillings oppsettet kjenner jeg igjen, og fyyy faen jeg gleder meg til å prøve mitt og ;D Utrolig godt valg og bruke Delrin foringer Anders! :D

tror det blir knall:-) tror ikke bakhjula skal ''steppe''(hoppe) så mye i sommer:-)

Tror ikke du skal glede deg for tidlig her altså. Har mye av det samme på min uten at det hjalp noe særlig. Åssen senkesett er det på denne bilen da?

Hilsen Trond

har kw v2.

den steppet ikke (lite) i fjor da jeg hadde orginale bærearmsforinger, powerflex i travers og delrin i diff. men midtveis i fjor byttet jeg diff og lot den orginale foringen (fra z3) stå i difflokket. og da steppet den..

så tenker dette hjelper litt jeg:) er nok veeeldig individuelt det der med tanke på understell, dekk, felg og foringer.. så i mitt tilfelle tipper jeg dette blir bra:-) (hvertfall tilbake der jeg var føre diffbytte)

Da er det jo bare å håpe dette vil hjelpe da :) Jeg har prøvd med både stive foringer og stumt montert diff uten at forskjellen ble merkbar. Har forresten ikke prøvd orginalforing på bilen når jeg tenker meg om. Tror det har lett for å være for svake dempere bak på E30 så de ikke klarer å holde igjen for de sinnsykt stive fjærene mange av senkesettene er levert med. Har hørt om folk som har blitt kvitt mye av problemet ved å flytte innfesinga til demperen på bærearmen bakover.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bakstillings oppsettet kjenner jeg igjen, og fyyy faen jeg gleder meg til å prøve mitt og ;D Utrolig godt valg og bruke Delrin foringer Anders! :D

tror det blir knall:-) tror ikke bakhjula skal ''steppe''(hoppe) så mye i sommer:-)

Tror ikke du skal glede deg for tidlig her altså. Har mye av det samme på min uten at det hjalp noe særlig. Åssen senkesett er det på denne bilen da?

Hilsen Trond

har kw v2.

den steppet ikke (lite) i fjor da jeg hadde orginale bærearmsforinger, powerflex i travers og delrin i diff. men midtveis i fjor byttet jeg diff og lot den orginale foringen (fra z3) stå i difflokket. og da steppet den..

så tenker dette hjelper litt jeg:) er nok veeeldig individuelt det der med tanke på understell, dekk, felg og foringer.. så i mitt tilfelle tipper jeg dette blir bra:-) (hvertfall tilbake der jeg var føre diffbytte)

Da er det jo bare å håpe dette vil hjelpe da :) Jeg har prøvd med både stive foringer og stumt montert diff uten at forskjellen ble merkbar. Har forresten ikke prøvd orginalforing på bilen når jeg tenker meg om. Tror det har lett for å være for svake dempere bak på E30 så de ikke klarer å holde igjen for de sinnsykt stive fjærene mange av senkesettene er levert med. Har hørt om folk som har blitt kvitt mye av problemet ved å flytte innfesinga til demperen på bærearmen bakover.

Hilsen Trond

er nok mye i det du sier der:-) men alikevel tror jeg det er veldig mange faktorer inne i bilde.. men å flytte bakdempere har jeg trua på:)

skal uansett bli moro og prøve snart:-) ett par gode kvelder til nå så kan jeg ned på hjula med den og den er så og si kjørbar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bakstillings oppsettet kjenner jeg igjen, og fyyy faen jeg gleder meg til å prøve mitt og ;D Utrolig godt valg og bruke Delrin foringer Anders! :D

tror det blir knall:-) tror ikke bakhjula skal ''steppe''(hoppe) så mye i sommer:-)

Tror ikke du skal glede deg for tidlig her altså. Har mye av det samme på min uten at det hjalp noe særlig. Åssen senkesett er det på denne bilen da?

Hilsen Trond

har kw v2.

den steppet ikke (lite) i fjor da jeg hadde orginale bærearmsforinger, powerflex i travers og delrin i diff. men midtveis i fjor byttet jeg diff og lot den orginale foringen (fra z3) stå i difflokket. og da steppet den..

så tenker dette hjelper litt jeg:) er nok veeeldig individuelt det der med tanke på understell, dekk, felg og foringer.. så i mitt tilfelle tipper jeg dette blir bra:-) (hvertfall tilbake der jeg var føre diffbytte)

Da er det jo bare å håpe dette vil hjelpe da :) Jeg har prøvd med både stive foringer og stumt montert diff uten at forskjellen ble merkbar. Har forresten ikke prøvd orginalforing på bilen når jeg tenker meg om. Tror det har lett for å være for svake dempere bak på E30 så de ikke klarer å holde igjen for de sinnsykt stive fjærene mange av senkesettene er levert med. Har hørt om folk som har blitt kvitt mye av problemet ved å flytte innfesinga til demperen på bærearmen bakover.

Hilsen Trond

er nok mye i det du sier der:-) men alikevel tror jeg det er veldig mange faktorer inne i bilde.. men å flytte bakdempere har jeg trua på:)

skal uansett bli moro og prøve snart:-) ett par gode kvelder til nå så kan jeg ned på hjula med den og den er så og si kjørbar:-)

Klart det er mye som spilller inn, men jeg har etterhvert fått mest trua på at det er for svake dempere som er problemet.

Det er skikkelig morro når bilen begynner å nærme seg kjøreklar. Dere får ha lykke til med det begge 2 :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden nå, og vil bare si at jeg er imponert over detaljerikdommen og hvor bra dette kommer til å bli. La spessielt merke til cab forsterkningene. Der var det gjort skikkelig arbeid :)

Stå på videre!

PS! Oppstart lyden av bilen til Anders borger for en morsom sommer :wink:

vi takker for det:-) er så moro med komentarer:)

tror ikke sommeren blir så aller værst nei:-) kribler greit om dagen!! begynne og bli bare veier og godvær nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst les reglene for forumet. Det er ikke nødvendig å qoute hvert svar når dere svarer rett under den personen du skriver med. Man kan evt skrive; "navn"; og så teksten, så slipper det å bli så tungvindt for skrollefingeren.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst les reglene for forumet. Det er ikke nødvendig å qoute hvert svar når dere svarer rett under den personen du skriver med. Man kan evt skrive; "navn"; og så teksten, så slipper det å bli så tungvindt for skrollefingeren.. :wink:

ja veit egentlig :P sorri :) :: PppPpp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...