oddis Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 kan du finne ut av den bilen for meg??? er viktg Regner med det er denne E30n de referer til.. Hamargodkjent. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=118714&start=0
Trond.S Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Bra fart i bilen til Ståle. Lå bak noen runder på Våler og den stakk fort ut av svingene. Ikke noe tvil om at den motor'n er iorden og kanskje vel så det. At den er kul å se på trenger jeg vel ikke nevne? Hilsen Trond
StaLe30 Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Bra fart i bilen til Ståle. Lå bak noen runder på Våler og den stakk fort ut av svingene. Ikke noe tvil om at den motor'n er iorden og kanskje vel så det. At den er kul å se på trenger jeg vel ikke nevne? Hilsen Trond Hehe takk for d :: ))) Slapp jeg deg forbi? gjorde jeg ikke det? klarer ikke kjøre fra noen : (
Trond.S Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Jeg var passasjer i E28'n til Rune jeg. Kjørte bak deg et par runder og vi snakka om hvor bra bilen din går. Husker ikke om heatet ble slutt eller om han kjørte forbi deg. Bra går den hvertfall
StaLe30 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Trond.S: aha morro :) Joakim H: Nei kjører fortsatt på mangellapp fra biltilsynet: "vurdere dokument for effektøkning" . ser både lyst å mørkt ut, skal bli morro å se etterhvert, jeg må nok dokumentere mer at karosset på en vanlig E30 er like sterkt som på Hartge E30n med 330hk
Joakim H Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 er ikke alle e30 karosset likt på alle e30:S -Joakim H
StaLe30 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Vet ikke, men har fått svar av Hartge.de at Hartge E30n IKKE var forsterket, så da kan ikke jeg gjøre mer, skal ta en tur til biltilsynet endag å snakke med de.
oddis Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Det hjalp heller ikke at du henviste til andre identiske biler som er godkjent med samme/mer effekt i Norge? Den Borgar Strand-bygde E30 "M3" S50B30 turboen er jo godkjent med 397hk. Helge sin er vel godkjent med enda mer også. Disse er jo alle standard E30 chassi fra fødelsen (samme delenr).
StaLe30 Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Ja, nei jo vi sa jo det at det går mange samme biler med dårligere bremser og tyngre motor/sprekere, s38b38, men da sa han atte: Vi kan ikke se tilbake på tidligere godkjenninger...
winchester Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Er jo det man må gjøre om man skal ha noe å ta utgangspunkt i? Idiotisk av BT.
Kristov Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Er jo det man må gjøre om man skal ha noe å ta utgangspunkt i? Idiotisk av BT. Det går dessverre ikke - hvert enkelt tilfelle skal betraktes unikt. Selv om du bygger en 110% lik bil som en som allerede er godkjent så kan man ikke basere seg på den da dere har ulikt chassisnummer. Det var svaret da jeg presenterte TÜV-papiret til en allerede godkjent bil. Sykt men sant...
winchester Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Hm. Skjønner ikke helt tankegangen bak det, da bilene kan være helt identiske, men bare en av dem blir godkjent?
oddis Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Ingen skjønner jo tankegangen til Biltilsynet i Norge, kanskje mest fordi det ikke finnes noen. Logisk tenking er like avansert som rakettforskning for paragrafryttere.
ehrnst Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 det er rett og slett individuell godkjenning som gjelder. Hvorfor, nei det er jeg ikke rette personen til å svare på. men jeg har selv vært for å godkjenne turbobilen og jeg vet derfor hva de krever. Papirer på annen bil kan kun benyttes som tillegsdokumentasjon, men hjelper deg ikke nevneverdig i å få godkjent vogna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå