Fixfax Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Hei, da jeg skulle ha av hjula på min e30 måtte muttertrekkern banke greit fra seg, samme ved montering, muttertrekkern måtte jobbe greit for og få banka inn boltene igjen. Tror dette er fordi forrige eier har dratt alt for hart til og dermed strekt alt som er av gjenger, noen som har forslag til hvordan jeg kan få fikset dette? Desverre var klarte jeg og dra ut alt som var av gjenger, men bare i det ene bolte hullet, er løs gjenger av noe som helst slag brukans? Skulle hvert muttere istede da hadde det bare hver og bytta boltene Ville det smarteste kansje vært og oppsøke en hogger og få ordna noe billige deler? Mvh
Fixfax Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2008 kansje noen også vet om en bra brukt deler database her på nettet, må dere gjerne informere meg
Klinz Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Ville noke skiftet navet, Og du skal ikke skru til med muttertrekker. De skal vere monment på boltene. mellom 90 og 120nm.
Fixfax Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2008 Er ikke jeg som har dratt dette i filler, pleier og sette mutter trekkern på minimum, og dra alle boltene innat for og så fullføre med 120nm. bytte alle nava da? eller bare det ene der det ikke er mer gjenger? får man noe nave med boltsirkel 5x120 til e30? isåfall fra hvem bil?
Klinz Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 da må du vel bygge om. men til ka veit eg ikke, men de er mulig de og. Søk i forum. kan nok bare bytte de navet som gjengene er defekt på.
Fixfax Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2008 ingen gjenger er intakte, de er strukket alle sammen, noe jeg kan gjøre me strekte gjenger?
Klinz Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Kan jo eventuelt prøve og friske opp gjengene med ein gjengetapp.
SteffenM2 Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Kan jo eventuelt prøve og friske opp gjengene med ein gjengetapp. Nei, fysj.. Jeg ville byttet ut, kjøp nytt! Om du tar for mange snarveier her ender du bare opp med et hjul som har ødelagt hjulbuer og skjermer, og plutselig ligger det 50meter lengre borti veien enn der bilen er. Kjøp nytt!
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Kan jo eventuelt prøve og friske opp gjengene med ein gjengetapp. Nei, fysj.. Jeg ville byttet ut, kjøp nytt! Om du tar for mange snarveier her ender du bare opp med et hjul som har ødelagt hjulbuer og skjermer, og plutselig ligger det 50meter lengre borti veien enn der bilen er. Kjøp nytt! x1
Fliid Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 hæ? Strukkede gjenger? Må ha entrèt bolt feil. F.eks, monterer man bolt på pipe, stapper muttertrekker innat og drar te, da kan den fort ha bommet og dermed så har du skåret gjengene! Entrè først for hånd! Bytt nav(hjullager)! Er dette en gjensidig problem på alle navene/spindelene dine, så har du gått på en seriøs smell.
HeinZ Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 hæ? Strukkede gjenger? Må ha entrèt bolt feil. F.eks, monterer man bolt på pipe, stapper muttertrekker innat og drar te, da kan den fort ha bommet og dermed så har du skåret gjengene! Entrè først for hånd!Bytt nav(hjullager)! Er dette en gjensidig problem på alle navene/spindelene dine, så har du gått på en seriøs smell. Stemmer det du sier der fliid har driti meg ut en gang på samme måte . dermed måtte jeg bytte nav.. da lærte jeg det at man må alltid entre for hånd
Lars89 Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Hjulene er det eneste som har kontakt med bakken, kjipt om en eller flere faller av under litt belastning . Kjøp alt nytt!
Fixfax Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 hæ? Strukkede gjenger? Må ha entrèt bolt feil. F.eks, monterer man bolt på pipe, stapper muttertrekker innat og drar te, da kan den fort ha bommet og dermed så har du skåret gjengene! Entrè først for hånd!Bytt nav(hjullager)! Er dette en gjensidig problem på alle navene/spindelene dine, så har du gått på en seriøs smell. nok en gang, ikke jeg som har gjort det, var slik da jeg fikk bilen, man kan strekke gjenger om man bare fyrer på med mutter trekker så vidt jeg har hørt, og ja er slik på alle hjul jeg entrer alltid hjulbolte før jeg skrur dem inn med luft, for og så dra over med moment nøkkel, drar til alle hjulbolter med 120nm
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Jeg har dratt til mange ganger med muttertrekker, men har aldri klart å strekke eller ødelegge gjengene på denne måten iallefall.
SteffenM2 Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Om det er slik på alle sidene, ville jeg satt bilen ifra meg, byttet alle nav og hjulager. Tror ikke jeg ville kjørt langt da! En kamerat av meg, lå i ca. 30km/t, mista et hjul, skader for 60tusen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå