Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vad chockad jag blev nu när jag loggade in, tack så mycket för alla kommentarer! Dritt moro o logga in och se alla positiva kommentarer :) Hoppas jag träffar många av er på vålerbanan i sommar så vi får snacka lite bmw o klämma några bärs kanske :)

Vi ska försöka starta upp bilen ikväll med megasquirtet, men först ska processorn bytas i boxen till en nyare variant som en kompis skall hjälpa mig med, på så vis får vi fler mappningspunkter vilket kommer underlätta senare med 1200cc spridare för tomgång/spridartider osv.

Jag lånade det insprutet i vinter till en isbil jag smällde ihop på ett par veckor, så det är i nuläget mappat för 380cc m5 spridare. Så lite justering blir det för 525-spridarna.

Vet inte om länken fungerar för er, men så här blev isbilen:

http://www.garaget.org/video/qz74n30rwzlg

Ett riktigt vansinnigt fulbygge, men roligt hade man under byggnationen iaf! :)

Kommer kanske uppstartsfilm ikväll om den smäller igång, blir spännande och se hur den kommer låta med eksos-systemet, har dubbla originalkattarna därefter är det 3" med en 4" slutburk på slutet.. så jag hoppas den inte lever om för mycket..

På "turboeksos-systemet" sitter det i alla fall en halvmeters ljuddämpare istället för kattarna och då lät den lagomt.

Det blir inget Elmia för mig, har 85mil enkel väg :/

Hej så länge!

Skrevet

Japp, nu är den uppstartad! Gick kanonbra, förutom att kabeln för triggern till vevaxelgivaren var felkopplad och att lambdasonden behövde förvärmningen inkopplad för att fungera!

Lovade en film så här kommer det, tycker själv att den låter lite för mycket för besiktning men vi får se hur det går :)

Filmsnutt first startup, m50b20(!) Hoppas de inte märker att det är en 2 liters besiktningsmotor :D

http://s184.photobucket.com/albums/x57/ ... 010052.flv

Ha de bra!

• 2 weeks later...
Skrevet

Nu är kolvarna färdiga, ringar inslipade så det känns bra!

Fick låna en kolvringsslip av en bekant, väldigt behändligt verktyg med indikatorklocka.

IMG_1767small.jpg

Färdiga kolvar, inslipade ringar .023"/.018" samt gradade ventilurtag:

IMG_1770small.jpg

Till veckan tänkte jag sätta ihop bottendelen för nu har lager/packningar/kedjor osv kommit, ska bara beställa knaster så blir de nog rock'n roll :)

Hej så länge!

Skrevet

En snabb uppdatering, nu är bilen målad invändigt:

P4110016small.jpg

P4110026small.jpg

Sedan passade jag på att tvätta brukisen och kränga på sommardäcken, kändes att det var verkligen inte en dag för tidigt :hihi:

P4110061small-1.jpg

Hoj!

Skrevet

Dette buret du kjøpte,vart det laget kun til deg eller har de "ferdige" bur til E34 ?

Hvor mye måtte du betale for dette,og var passformen bra?

Har du vekta på samla bur?

Skrevet
Dette buret du kjøpte,vart det laget kun til deg eller har de "ferdige" bur til E34 ?

Hvor mye måtte du betale for dette,og var passformen bra?

Har du vekta på samla bur?

Jag fick betala 4 eller 4500Sek för den, köpt hos www.finess.se

Tycker "passformen" var bra, men man får kapa och grada in passningen på alla rör själv då dom levereras dryga halvmetern för långa. Men färdigbockade är dom.

Har inte vägt buren något och inte bilen än heller, men det blev en liten kompromiss för säkerheten där. Målet var först bara att lätta bilen så mycket det gick utan att byta till plastdelar, men nu drog nog vikten iväg med buren men det känns bra att ha den.

Ska mappa bilen nu på lördag. Regbesiktning av buren blir på tisdag samt kontrollbesiktning av övriga bilen onsdag. Så det blir lite småpyssel inför det :)

Bilen har även fått lite skyddsstoppning på buren nu, ska tillkomma en plåt uppe vid taket i framkant vid buren i helgen.

P4200041small.jpg

P4200017small.jpg

Ha de gött!

/Cristofer

Skrevet

Ok,vil gjerne ha bur eg også,men må først sjekke hvor mye vekt det blir på bilen uten dette mht godkjenninga med V12'n montert.

Måtte du ta vekk taktrekket pga buret eller?

Skrevet

Tror nog man får räkna med 30-35kg(?) för bur och infästningar, kan ta reda på exakt vikt om du vill.

Vet inte riktigt vad taktrekket betyder, menar du kanske taket? Man borrar hål i golvet och sticker ner buren igenom då man helsvetsar översidan av den. Se bild nedan. Hålen täcks sedan av plattorna för infästningarna på vardera sida av golvet. Takluckan ville jag behålla så jag sänkte huvudbågen lite samt övriga stöttor och det funkar bra med stolarna jag har nu, den är alltså öppningsbar :)

PA120029small.jpg

Mvh

Cristofer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...