E36Cab1 Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Skulle ønske min vart klar til Våler,men mangler en Lotto-gevinst samt at deler fra over dammen bruker lang tid ofte...
525mannen Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Skrevet Mai 28, 2009 ///FredriK.S Ja men kom på vålerbanan så ska du få dig en åktur om den funkar E36Cab1 Har du handlat från staterna? Ja det är synd allt ska kosta så mycket, hade man skrapat hem en vinst på något lotto hade ju bilen varit klar för länge sedan :/ Ska ta och kika in din tråd, har varit lite inaktiv på den här sidan på sistonde så jag har nog missat en del.
E36Cab1 Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Tjaaa...så ALTFOR mye har du vel ikke akkurat missat hehe...
///FredriK.S Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Hadde vært konge det! Får bare se om jeg rekker det da, har ihvertfall veldig lyst!
525mannen Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Skrevet Mai 28, 2009 E36Cab1 Hehe, nä men man har svagt minne med ///FredriK.S Ja du får ta o pallra dig dit, alltid kul o träffa lite likasinnade från olika forum o surra:)
525mannen Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Den gånga helgen var rätt händelserik, på fredagen bytte jag o en polare huv på bilen samt monterade dit IC:n igen. På lördagen gästade vi Östersund med bilen, vi åkte upp för att kolla på Motormässan där som var riktigt bra faktiskt. Hade dragit ihop en karavan på www.garaget.org forumet och det blev minst sagt lyckat, vädret var nästan lite för bra. 52mil blev det i alla fall, det är lite rejs eller.. rock'n roll:) Vi körde med rutorna nere, takluckan öppen och fläkten på max. Tur nog tog vi med hörselkåpor och mp3 spelare. Man ska använda grejerna, haha Blev en sväng in till Sollefteå (10 mil hemmifrån) och kollade in bilcruisingen där med. Och igår var man ju ledig så jag parade ihop kolvarna med stakarna: Samt monterade dem i blocket: Hejs!
525mannen Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Tack så mycket Nu är min bruksbil fixad och 525an står i garaget igen, tänkte ägna helgen åt att riva isär den och bygga ihop nya motorn. Men gårdagen ägnade jag åt att bygga ett grenrör till min lillebrors Civic VTI turbo, bild: Och ikväll verkar det bli fest, så om det blir något bmw mek i helgen är osäkert :S Men jag ska nog hinna till Våler ändå hoppas jag om ekonomin tillåter det
525mannen Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 Klistrar in söndagens uppdatering från ett annat forum: Idag gick det bra på bmw fronten blev lite mek ändå, var själv i garaget så det flöt på väldigt fint Började med att dra ur alla pinnbultar till kammarna/ventilkåpan på toppen, sedan tog garagegrannarna och drog av den i planfräsen. Ska bara slipa in ventilerna på denna nu så är den klar för montering sedan. Dom planade även bröstkåpan åt mig, fick inte med någon sådan till blocket jag köpte så jag tog en annan och drog fast på ett gammalt block, drog av den 0,11mm så det vart kanon. Efter de lyfte jag ur motorn ur bilen, man är lite bortskämd med travers! Förhoppningsvis sista bilden med denna motor för i år: Ute: Tog ner avgassystemet också, ska byta den främre halvan nu och svetsa in två stycken lambdamuttrar tänkte jag. Plockade lös ventilkåpan samt tändspolarna från besiktningsmotorn, ska använda det på andra motorn tänkte jag. Beställde glidskenor för kamkedjorna samt ny oljepump i fredags, så nu är det inte långt kvar innan nya motorn sitter ihop. Har dock fortfarande inga spridare till den, är lite i valet och kvalet om jag ska åka på etanol eller inte.. Nästa projekt på listan är att byta olja i växellådan och tvätta upp motorrummet igen. Ska även börja med bränslesystemet så fort jag får tid över. Hejhopp!
E36Cab1 Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Dere har iallefall god plass i verkstedet deres Me like!
winchester Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Gromt med svensker som bygger bil, haha. Ser ut som at du har mye peiling på hva du driver med, stå på!
525mannen Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Hehe, ja verkstedet är underbar =) Vi är 10st personer som tillsammans delar på 600kvm Haha ja lika grymt som norskar! Tack det är på gång nu känner jag =D Har börjat med bränslesystemet i bilen också, kommer nog uppdatering på fredag angående det. då bör det vara klart =) Det blir ett redigt system vill jag lova hehe
E36Cab1 Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Hvilken stålkvalitet brukte du på det grenrøret du lagde? 2 eller 3mm? Svartstål?
525mannen Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Jag kör med 2,6mm gods av 42,4mm rör i svartstål. Rätt less idag, försov mig till jobbet och låg på rätt hårt på vägen dit. Slutade med att jag kokade bruksbilen och blåste topplockspackningen! Suck! Men nu har jag rivit den och lämnat in toppen på riktplaning, får dom nya delarna på lördag.. Men vad hjälper det, jag som skulle skruva 525:a hela helgen och morgondagen då man är ledig :S Jaja, kanske hinner lite på den imorgon ändå, har liks inga nya delar för att skruva i bruksbilen innan lördag. Ska fan ta mig till gatebil i år alltså!!
E36Cab1 Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Hmmm uflaks du.... Så planen er fortsatt å rekke Våler med ferdig bygget turbomotor? Du får mønstre alle kompisene/polarna dine og piske dem i arbeid hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå