E36Cab1 Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Flytte nærmere Rudskogen/Våler da eller? Tøft med svensker her inne også,ser ut som du har et bra prosjekt på gang! Hvilket sprut skal du bruke? Org 525 drivverk eller har du oppgradert dette? Hvordan er det å få f.eks godkjent dette der borte i Sverige,vil anta dere har det lettere enn oss?
525mannen Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Flytte nærmere Rudskogen/Våler da eller? Tøft med svensker her inne også,ser ut som du har et bra prosjekt på gang! Hvilket sprut skal du bruke? Org 525 drivverk eller har du oppgradert dette? Hvordan er det å få f.eks godkjent dette der borte i Sverige,vil anta dere har det lettere enn oss? Hehe nä det blev faktiskt bara en flytt inom staden, har ju jobbet här Jag kommer åka med samma sprut som jag hade i sommar, det blir alltså Megasquirt V3, med 6st vb921:or men istället för originalspolar blir det msd spolar till sommaren. Skall även uppgradera boxen, har turen att känna en kille som är grymt duktig på dessa sprut! Det är original 525 drivlina för att hålla budgeten nere, har dock kompleterat med en 525 lamelldiff. Kommer schimsa denna lamelldiff eftersom det bara är en 25%-diff. Sitter 525 ZF låda original i denna (hållbar eller ej är osett). Tror att det kan gå och registrera som ombyggt fordon och ev få igenom den med turbo. Förra året besiktigade jag utan turbo osv. Kommer dock minst regestreringsbesiktiga den med bur och etanoldrift (med megasquirtet som är godkänt här på bilar äldre än -92). motor specs? Specen lyder: M50B25 block som blir toppdeckat och pyramidringat samt borrat (+0,5) och en linetouch för lagerspelet M50B28 vev Smidda CP kolvar (9kg komp med denna setup) SPM 135mm h-profil stakar med ARP Skelletsvänghjul med 3 skivig tilton (med lilla m20 startmotorn) Svetsad original oljepump för lite högre varvtal Putsad topp (av mig själv), sitter just nu dubbla insugskammar i den, blir nog några vassare pinnar dit Egenbyggt pulssplit-grenrör Holset Hx55 turbo med 19 avgashus (Skulle köra med dubbla externa hks 50mm wg's men får se hur det blir) Plenuminsug, 3" spjäll och 1200cc spridare Och inte att glömma, 50mm Greddy dump, låter smuutt! gryymt! Tack! /Cristofer
E36Cab1 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Er å anbefale å frese evakueringsspor når du skal pyramideringe blokka men det har du sikkert tenkt på. Skjønte ikke helt dette med å sveise oljepumpa,hva er max rpm du skal sette motor til og hva skal sveises egentlig?
525mannen Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Er å anbefale å frese evakueringsspor når du skal pyramideringe blokka men det har du sikkert tenkt på.Skjønte ikke helt dette med å sveise oljepumpa,hva er max rpm du skal sette motor til og hva skal sveises egentlig? Japp det känner jag till, blir faktiskt min garagegranne som står för fräsningen då de har en cnc maskin. Men jag har sett tidigare block de fräst med dessa spår. M50 har problem med att man vrider sönder drevet (Splinesen) när man börjar varva lite mer än 6500-7000rpm+. Därför svetsar man muttern, viktigt att man gör det både mot drevet och mot axeln. Väldigt många som vridit sönder splinsen vilket gör att drevet snurrar på axeln (pumpen driver ej) vilket vanligtvis ger lagerras som följd Mitt stopp lär hamna på 7200-7500rpm. Skaffar jag nya retainers, kammar och fjädrar blir det 8000rpm då jag gillar höga varv! hähä /Cristofer
E36Cab1 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Okey,visste ikke om den problematikken på M50 motorene.
-Erik- Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Ser ut som et koselig turbo prosjekt dette lykke til videre
Morty999 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hvorfor MÅ alle svensker bruke holset turbo? finner jo nesten ikke treigere turboer men kul bil følger med her
525mannen Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Ser ut som et koselig turbo prosjekt dette lykke til videre Tackar så mycket!
525mannen Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 hvorfor MÅ alle svensker bruke holset turbo? finner jo nesten ikke treigere turboer men kul bil følger med her Haha! Jadu, det var en bra fråga! Kan kanske bero på att de sitter i bland annat volvo lastbilar och på så vis är lätt o få tag i här? Jag tycker de är trevliga i alla fall och går rätt bra ihop med en bimmer sexa! Gör så, det kommer mycket film senare! /Cristofer
Morty999 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hehe, jeg ser liksom på ppf, og ALLE skal ha de holsett greiene, og dere selger jo garett GT turboer så dere får dere holset turboer:P gt turboer er jo noen hakk bedre enn holset?
525mannen Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 hehe, jeg ser liksom på ppf, og ALLE skal ha de holsett greiene, og dere selger jo garett GT turboer så dere får dere holset turboer:P gt turboer er jo noen hakk bedre enn holset? Hehe ja så kanske det är! Men man får ju 3st holset i helt ok skick till priset av en GT turbo som de säljer.. Min gav jag 2800kr för sprillans ny! Men det var faktiskt bra pris.. Vet inte hur GT är VS. holset men tror inte de skiljer så mycket. Holset är bra aggregat där de flesta har 360 lager, finns en uppsjö av avgashus och de olika serierna ger god variation! Sedan att de klarar 3,5bar utan problem och på så vis inte slits nämnvärt i en bimmer på säg 1,5bar gör inte saken sämre /Cristofer
Morty999 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 teknologien som er i en GT turbo er jo overlegen i forhold til holset som er en "gammeldags" generasjon, og jeg syns hvertfall att en like stor holset som GT turbo så tror jeg holsetten henger mye etter, hvertfall min mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå