525mannen Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Morty999 Har faktiskt ingen som helst erfarenhet av GT serien så jag kan tyvärr inte yttra mig så mycket om dem, vet däremot de som påstår att spoolen kommer som ketchup-effekt i holset snurror vilket inte är mig emot (går bra och åka häng då men det tär lite på drivlinan! ). Samt att holset snurrorna skall ha bättre lagring enligt sägen (grövre axel/tåligare lager). Vet bara att det cirkulerar många kopior av dessa (GT) som dessvärre förstör dess rykte, de hörs ska spoola grymt dåligt. Men äkta garrett gt's är säkert fina och håller troligen hur bra som helst på en personbil som inte laddar 3,5bar.. Får ta och ge en sådan ett försök nästa gång Gym bil! Hva blir effekten her da? Ingen aning ännu, hänger lite på vad för kammar det blir. Men med de kammar jag vill ha så borde en bit strax över 800hk inte vara några problem på 1,5-1,8 bar någonstans. Kolvar/stakar är specade 200hk/cyl ungefär = 1200hk. Men det kommer jag inte hamna i närheten av! /Cristofer
///FredriK.S Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Må huske å legge ut video på youtube.com!! Drit kul bil.
-Erik- Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 M50 har problem med att man vrider sönder drevet (Splinesen) när man börjar varva lite mer än 6500-7000rpm+. Därför svetsar man muttern, viktigt att man gör det både mot drevet och mot axeln. Väldigt många som vridit sönder splinsen vilket gör att drevet snurrar på axeln (pumpen driver ej) vilket vanligtvis ger lagerras som följd Mitt stopp lär hamna på 7200-7500rpm. Skaffar jag nya retainers, kammar och fjädrar blir det 8000rpm då jag gillar höga varv! hähä /Cristofer Höga varv tycker man om her i landet også
525mannen Skrevet November 21, 2008 Forfatter Skrevet November 21, 2008 M50 har problem med att man vrider sönder drevet (Splinesen) när man börjar varva lite mer än 6500-7000rpm+. Därför svetsar man muttern, viktigt att man gör det både mot drevet och mot axeln. Väldigt många som vridit sönder splinsen vilket gör att drevet snurrar på axeln (pumpen driver ej) vilket vanligtvis ger lagerras som följd Mitt stopp lär hamna på 7200-7500rpm. Skaffar jag nya retainers, kammar och fjädrar blir det 8000rpm då jag gillar höga varv! hähä /Cristofer Höga varv tycker man om her i landet også Låter bra! det är helrätt Kan avslöja att jag köpt kamaxlar, vassa utav h-vete! SÅ, det blir 8000varv i maskinen, lär låta den yla ut på Rudskogen!! (Fortfarande målet) Avslöjar specen med o säga att de ligger på 300grader, lyfter 13mm.. Kräver specialtryckare (Stumma/solida), urfrästa bryggor samt special retainers/fjädrar för högre lyft! Me like! /Cristofer
bmwbabe5er Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 heheh dette ser veldig bra ut... gleder meg til å se det i action på rudskogen....
S.Hafsmo Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 dette prosjektet virker jo veldig interessant. hvordan går du frem for å beregne hvilke kammer som vil fungere best til ditt oppsett?
525mannen Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 bmwbabe5er Tack så mkt Får hoppas att man tar sig dit! -Erik- Hur menar du? Med ekonomikrisen eller? S.Hafsmo Detta är inte räknat på så mycket då dessa mest dök upp på annons till rätt pris. Däremot, jag vill bygga en maskin som ska vara högvarvig (med långt register) så durationen på 300grader gör troligen att motorn lär vakna omkring 4000rpm och kunna dras mot 9000+ enligt vild gissning. Hoppas att den går att mappa in vettigt då sprutet är i 16 tabeller (MS), så det återstår o se hur gatvänlig den blir.. Testar mest för skojs skull då jag gillar att pröva olika saker för att se hur saker o ting fungerar och framförallt hur det lirar tillsammans. Ej kört den som 2,8 liter med hx55 (68/72) ännu heller, i sommras åkte jag 2,5 med hx40 58in 63ut(?) Men jag tror den turbon med #19 avgashus, 2,8liters botten och de kammarna kommer funka rätt fint! /Cristofer
525mannen Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 En bild på en utav kammarna! Händer inte så mycket på bilen just nu! Har gett mig den på att bygga stans snabbaste isbil på 40 timmar! Ta gärna en titt på projektet! =D OBS; budget fulmek! http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 21&start=0 /C
-Erik- Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Neida.. Eller jo det også kanskje, men hovedsaklig tenkte jeg på prosjektet ditt
525mannen Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Haha, okej missuppfattade dig lite då! Bygget står still just nu, men i januari lär det komma igång igen för fullt!
SofaKingFresh Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Hvordan går det nå? Lenge siden det var update sist Tøft prosjekt ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå