aottesen Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Jeg trodde jeg var kvitt problemet, etter en nokså grusom vinter i fjor. Hver gang det hadde vært under 0 på gradestokken, var det et helvete å få liv i motoren om morgenen. Etter sigende, fikk jeg et tips i sommer, om å ha kondensfjerner på tanken til en hver tid. Dette har jeg levd etter som regel nummer én. ...og det har jo virket lovende, helt til i dagmorges. Nå er motoren (en M20B20) stein forbanna død igjen. Jeg har sjekket alt: -det er gnist på alle plugger -det er plenti bensintrykk -det er (forhåpentligvis) ingen vann i bensinen Noen som har noe idé om hva dette kan være? Trikset, som alltid fungerer (men som tar en helvetes mye tid) er å skru av slangen på innsuget, og putte en hårføner inni der. Etter en halvtime, tre kvarter, når innsuget er godt og lunkent, starter motoren med en eneste gang. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Jeg har vurdert motorvarmer - er det noe jeg kan få til rundt 1500 kroner? (Syns jeg fant noe som lignet på mekonomen). Tusen takk for alle svar!
325ixx Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 det kan ha mykje å sei me kelein olje du køyrer på foreksempel, men den skulle jo starta etter kvart da..
aottesen Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Bruker vanlig Statoil Delsyntetisk. Trodde den var ok? En ting som har slått meg, er at det gjerne er noe i innsuget som fryser? Kan det være tilfelle?
Gjest Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Kan være føleren i kjølevannet som gir signal til innsprut som er def. Den står i termostathuset.
aottesen Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Hva vil det si? Den som skal starte kaldstart-"programmet" ?
Ballder Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 det kan ha mykje å sei me kelein olje du køyrer på foreksempel, men den skulle jo starta etter kvart da.. Det har ihvertfall IKKE noe med oljen og gjøre!!! Om den ikke er så gammel at den har samme konsistens som fett da... Har aldri hatt et slikt problem selv, men støtter meg til forklaringen til Morten dersom det er den som har med kaldstart og gjøre. Siden du får fyr på kjerra ved oppvarming av manifoil...
aottesen Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Oljen er under 2mnd gammel, sammens med oljefilteret. Noen som vet hvor denne føleren ligger på M20B20`en? Det går ikke ledninger ned til termostathuset, såvidt jeg kan se. Nå har jeg forøvrig gitt opp hårføneren også .. Det er ikke kul knytt om jeg får startet den uten hjelp fra noen med startkabler. Lading er ikke godt nok, på lik linje med boosteren.. De blir tømt lenge før motoren får starta opp. Drømmen om å bygge om til M50-motor vokser for hver dag!!
Hyggmaister Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Skal ikke ha noe med oljen å gjøre, men en regel som jeg følger sier nå at bensinstasjonolje ikke er god olje da... Angående startproblemet..Virker logisk nok det som allerede er nevnt...
Gunnar Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Du får motorvarmer for 1500,- ja. Selve blokkelementet ligger vel typisk på 6-700,-, og så må du ut med noen hundrelapper i kabling (brannsiker kabel m/ utvendig kontakt + uteledning), samt et helt vanlig tidsur for utebruk. En komplett Defa-pakke med timer og kupévarmer er dyrere.
Gjest Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Noen som vet hvor denne føleren ligger på M20B20`en? Det går ikke ledninger ned til termostathuset, såvidt jeg kan se. Nr 14 her:
aottesen Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Fikk liv i den igjen - men den fusker noe helt innforjævli. Aldri hatt så mye fløyting og blinking med lysene bak meg før! Det luktet også meget svidd, samtidig som motoroen dauet hen hver gang jeg trokket inn clutchen, giret eller generelt gjorde noe annet enn å holde motoren over 3000 rpm. Kan det være registerert er gåent, eller er dette helt "normalt" ?
H_c Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 hva med å lever bilen inn på et verksted så fikser de den med en gang og du må ut med noen tusenlapper men har en bil som fungerer.. Bygge om til annen motor? PAPPSKALLE LØSNING!!! lever den inn din tulling!
Tommy Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 hva med å lever bilen inn på et verksted så fikser de den med en gang og du må ut med noen tusenlapper men har en bil som fungerer..Bygge om til annen motor? PAPPSKALLE LØSNING!!! lever den inn din tulling! Glemt å ta tabeletten igjen nå H_C Kansje noen har et ønske om mestringsfølelse, istrede for å bare betale seg ut av problemer.
336mik Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Hmm,er kompresjon sjekket på denne bilen her da?
Tore Diesel Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Haha, motoroljen ja!! Som nent ovenfor her, så tror jeg det skal en del til, for å kunne skylde på oljen her! Men virker jo som det kan ha noe med en eller annen føler å gjøre da egentlig. Siden det blir bedre med temperaturforandring... Så jeg og slenger meg med på ideen om å sjekke følere. Ta en diagnose!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå