Wolfeh Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hei, skal renovere sommerfelgene mine. Tenkte jeg skulle pusse ned og lakke senter i en annen farge. Tenkte på svart, ville ikke det passet bra til en sølv bil? Skal bruke vinteren på dette prosjektet, kantene skal poleres 100 ganger så jeg kan speile meg i dem osv. Kan jeg bruke en poleringsmaskin til dette? Her er felgene ;D
///Mysild Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 ja, det kan du, men skeptisk til sorte felger... liker ikke det jeg... var gromme som de var der egentlig... men autosol, så en god polering, så blir felgene blanke
Stephan.s Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Nå kan jeg absolutt ingenting om oppussing av felg, men for guds skyld ikke ødlegg de OZ Ceres felgene ved å lakkere senter sort Samt at jeg desverre ikke tror det vil bli så bra på sølvgrå bil
Wolfeh Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Oke, er en del riper i felgene så må lakkes om. Vet dere om noen lakk koder som matcher lakken som allerede er på felgene?
///Mysild Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 nope, men bare lakk hele felgene da, så kan du jo bare lakke de i aluminiumssølv eller sølv... bare å høre med lakkerer... er det polerkant på dem? hvis ikke kan du bare lakke alt og da nytter det ikke med autosol btw, det er et kromslipemiddel... omtrent som tannpasta
Wolfeh Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Hehe, ja det er metall kant som skal poleres med autsol. Så blir bare senter tom stripen som går over i kant som skal lakkeres.
Ballder Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Kantene dine på den type felg du har polerer du lettest ved og jekke opp bilen, starte opp og smelle den i gir. Gjort det flere ganger selv på felger der det er kant av den rette typen. Har du ikke diffbrems, så jekker du opp kun en side, men vær forsiktig, og legg noe foran og bak forhjulene. Ville prøvde meg med mørk grå/koksgrå metalic på senteret.
Arild G. Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 sjekk om det er klarlakk på kanten. isåfall må du fjerne den før du begynner med autosol. angående senteret så vil jeg som de andre over her fraråde å lakkere i sort. tror ikke det blir særlig fint. lakker opp senteret i orginalfargen, eller kanskje i samme farge som bilen din?
Larsinnj Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Jeg skal spenne opp mine i dreibenk å pusse kanten. Ringte til et lakkfirma som sa at jeg skulle prøve å sandblåse på de. Forsvant lakken lett måtte jeg pusse hele felgene. Var lakken vanskelig å få av var de brennlakkert, å da var det bare å levere du uten å pusse. Ingenting som var så bra som å lakke på gammel brennlakk vistnok. Håper for din del at kanten ikke er lakkert, for det er langtidsprosjekt hvis du skal pusse de. En her i bydga som brukte godt over 4 timer på 2 felger, å han ville ikke ha helt polert kant.
Torminator Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Låner denne tråden litt... Har originale E36 M3- felger (M-doublespoke). Mener at kanten på disse er polert, og for å få bort riper og hakk, er det da nok å pusse ned og polere over igjen? Eler må det lakkeres noe først...
///Mysild Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 polert="kromkant" er den speilblank er detpolert, er den bare sølvgrå, er det ikke polert...
Ingebrigtsen Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Ville nok beholdt fargen på de.. er redd senteret vil drukne inni felgen hvis du lakker de svarte. og dermed se mindre ut enn dem er
Wolfeh Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Er ikke klarlakk på kanten nei, forrige eieren sa det bare var å begynne å polere med autosol. Er noen riper etter at han har pusset litt på dem. En annen grunn til at jeg skal renovere dem er også pga klarlakken som har dannet seg små bobler her og der. Et par av felegene er smålig kantkjørt, tenkte jeg skulle prøve å pusse ned dette med smergel papir og få dem balansert Så fort jeg får startet skal jeg i hvertfall legge ut bilder osv i prosjekt tråden min. Ballder; Dette blir vel litt vanskelig med fordekkene? Jeg har også en ganske stor polering maskin, kjøper en litt myk pute så bør det gå greit med den.
Ballder Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Ballder; Dette blir vel litt vanskelig med fordekkene? Jeg har også en ganske stor polering maskin, kjøper en litt myk pute så bør det gå greit med den. Jeje. Du må ikke bli sjokkert dersom noen forteller deg at dem passer bak også.
Torminator Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 polert="kromkant" er den speilblank er detpolert, er den bare sølvgrå, er det ikke polert... Da er den polert som jeg tenkte Hvordan gjøre riper og hakk mindre synlige da? Bare pusse og polere? (beklager at jeg låner denne tråden, trådstarter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå