Simen! Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Se der ja Rart han ikke brenner seg på fingrene når han bare legger sandpapiret intill med fingrene
SSM Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Jeg fiksa opp mine i vinter til M3en. Jeg tok å matta ned senteret med 400 pappir og pussa ut eventuelle hakk. Så bare spente jeg te på bak på M3en, satte den i 5 gir og lot den stå på tomgang. Gikk fint som bare det! Jeg gikk ikke for chrome finish da, så jeg gikk først med 120 og 240 for å få bort hakk, så 400-800-1200 og vått 1200. Avslutta med Autosol, men da mindre omdreining for å ikke brenne fast stoffet. Fikk problemer med koking på kanten når felgene skulle klarlakkeres, så jeg kjører med ren alu.
knut_olestad Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Se der ja Rart han ikke brenner seg på fingrene når han bare legger sandpapiret intill med fingrene Satt å så for meg at han mista taket og fikk hånda inn i eikene.. Det ville nok blitt lite vakkert, røde felger er jo lite pent
///MoePower Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Å legge klarlakk på polerte kanter er bare tull.. Kantene mister pittelitt av "krom-looken" sin og i tillegg risikerer man at klarlakken flasser lett av igjen ettersom den polerte kanten har så glatt overflate. Jeg polerte mine felgkanter i fjor og de har holdt seg bra. Selvfølgelig varer det ikke evig med polerte kanter uten klarlakk, så man burde være litt nøye på renholdet. Om ikke annet spyle av felgene innimellom samt at en liten finpolering på vårparten før felgene skal på bilen igjen vil hjelpe å bevare glansen. Er veldig viktig når man skal lagre felgene for vintersessongen at man vasker de helt rene før man stabler de vekk og at man eventuelt finner et sted de ikke er utsatt for veldig rå luft eller fuktighet. Grunnen til dette er for å unngå at den ubehandlete aluen skal irre igjen, noe som er mindre pent.
Gunnar Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å pusse litt der felgen hadde blitt kantkjørt. Jeg pusset med ganske fint papir. Når jeg hadde pusset en stund virket det som om det ikke var mer aluminium men et annet stoff som var noe mattere. Jeg prøvde å polere det opp men fikk ingen effekt, det forble matt. Der jeg hadde pussa var det igjen små flekker som ble blanke men det rundt var da altså matt. Noen som vet hva dette kommer av? Og er den "blanke" kanten bare et lite lag med metall elns? Hvis de er forkrommet, så kan det hende du har kommet gjennom kromlaget (som kun er noen mikrometer tykt) og ned i støpegodset. Forresten noen som vet hva som er best å gjøre med små hakk i klarlakk? Kan det slipes ned med veldig fint papir og bli fint uten noe mer styr? Har en felg som tippa med fronten ned på betonggulv, masse bittesmå hakk i klarlakken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå