Gå til innhold

Forskjell på dempere på min 1991 e36 og de etter 08.1992

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg skal skifte dempere og fjærer på min 1991 BMW 325.

Og jeg tenkte jeg skulle finne noen billige og greie justerbare senkesett på ebay.de

Men så ser jeg jo at de aller fleste settene er laget til biler fra og med 08.1992 og utover. Ville ikke et slik sett passet min BMW? Og hva er egentlig forskjellen på de demperne da?

Skrevet

Når jeg byttet til mitt coilovers sett brukte jeg tårnlager og deler fra etter 6.92 på min 91 modell 325.. Tårnlageret passer omhverandre så da passer også eventuelt ett kit til 6.92---> DERSOM det er mulighet for å feste lenkestaget fra stabstag i demperen..

Skrevet

Ok, takk for svar :D

Jeg kjøpte noe deler på ebay.de for noen dager siden da jeg måtte ha ny bærearm, lenkestaget som går på demperen og det styrings staget eller hva det heter.

Men nå ser jeg jo at jeg har bestilt et sett der staget går på bærearmen

dette settet kjøpte jeg

Vil dette gå uten noe problemer? og kan jeg bestille de demperne jeg vil nå?

Skrevet

nei, dette går nok ikke. Prøvde det samme på min E36, og det funka ikke i det hele tatt. Stabstaget er også forskjellig, og det går IKKE an å sette støttestagene(de korte) fra bærearmen og opp på det gamle stabstaget. Det går heller ikke an å bytte stabstag, da festet er forskjellig på 1991 og 1992 modeller. Så 1991 modeller må ha 1991 modell dempere uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...