Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå fungerer det helt uten problem og jeg har bare kobla det rett på de originale ledningene bare med en slik wirefix mellom!

Eneste problemet er at om jeg har på kjørelys (nærlysene tennes med en gang tenning slåes på) så blinker nærlyspærene som et diskotek i noen sekunder rett etter jeg slår på tenninga... Har jeg på fjernlysa i det jeg slår på tenninga så blinker det ikke og kobler jeg fra xenonkitet på fjernlysa så blinker det heller ikke. Mistenker at det har noen med check control å gjøre som sjekker om alle pærene er i orden og det klikker litt pga. feil motstand eller noe når det er koblet på ballast og xenon kit på fjernlyset istedet for bare en vanlig halogenpære?

Dette er som sagt lysmodulen som gjør.....blir for lite strøm til lysa akkurat når lysa skal tendes når dem er kald....ballasten trenger mer en 12 volt når den er kald og skal tenne xenon pærene!

Men xenonlysa i nærlyset er jo orinale? Får ikke det der til å stemme..

Også blinker lysene i akkurat samme mønster hver gang.

Og når fjernlysa står på slik at de tennes samtidig som nærlysa så blinker det ikke og da trekker den jo mer enn dobbelt så mye som når bare nærlysa er på.. Og dermed trengs det jo over dobbelt så mye strøm som ved kun nærlys der denne blinkingen forekommer...

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Okei! men prøvå legg opp sånn som e sei å sjå om det forsvinner! Det kan å være at lysmodul`n har fått ei overbelastning å ikkje e helt i form lenger å! men vil ihvertfall tru at dette skulle ordne se visst du legger opp direktestrøm!

Skrevet

Øhm.. tenkte jeg skuøøe ha meg noen superwhitepærer til tåkelysa i min e46, er det disse jeg trenger da?

Lyspæresett HB4 superwhite 9006 12 V 55 W

Skrevet
Skal jo ha det og da. Dette bildet her som inspirerte meg ;)

f5mdxf2a9a3ib8rtwrpz.jpg

Kombinasjonen xenon og AE så jævlig gromt ut syntes jeg :D

CCFL og xenon 6000K:

IMG_2608.jpg

Skrevet
Øhm.. tenkte jeg skuøøe ha meg noen superwhitepærer til tåkelysa i min e46, er det disse jeg trenger da?

Lyspæresett HB4 superwhite 9006 12 V 55 W

Det stemme d :)

Skrevet
du får det nok ikke godkjent uanset. ettermontert xenon er ikke lov. det er ikke noe E merking på xenon kit.

Du bør være forsiktig med å påstå slike ting så bastant.. For dette er nemlig feil ;-)

Her har du E-merkede Xenon ettermonteringskit! http://www.dybvik-trading.no/

Du må i tillegg ha en lykt som er typegodkjent for xenon og du må ha automatiske høydejustering av lykter + lyktespylere..

Da skal det bare være å godkjenne ;-)

Sitat fra den siden:

-Hva er E-merking?

For at settene skal være lovlig på det norske markedet må settene være E-merket. Veldig mange sett er ikke E-merket og heller ikke lovlige å montere. E-merking er viktig for å sikre seg mot billig elektronikk og brann. Våre sett er selvsagt E-merket.

-Er disse ettermonterings settene godkjente for veibruk?

Ja. Men et krav fra biltilsynet er lyktespylere og automatiske høydejusterbare reflektorer for å ikke blende motgående biler hvis din bil er tungt lastet. Lyktene bør også være godkjent for xenon. Men med hovedlyktene riktig justert kommer du ikke til å blende noen bare husk å justere lyktene dine hvis du er tungt lastet.

jeg fikk beskjed hos "satans veivesen" at det ikke er lov med ettermontert xenon pga de ikke har E merker. når jeg da sa det er xenon kit med E merking fikk jeg beskjed at det godt kan være kit med E merkede pærer, men ikke ballastene. de måtte også være E merket for og være lovlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...