oygab Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Vet noen hvor måleren for utetemperatur er plassert i e36 320 coupe 95-modell? Den står på -37 grader, så jeg regner med, og håper, den er defekt
Scampi Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Tar jeg ikke helt feil, sitter den i høyre luftekanal som gir luft til bremsene. Du ser en kabel som går inn i plastkanalen der. Enten er føleren gåen, eller så er det brudd.
oygab Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Forstår ikke helt hvor du mener. Er det noen deler i nærheten jeg kan lete rundt? Det er defekt blinklys også på denne siden (pæren er OK). Kan det være en sammenheng her
Raymond Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 mulig noe som har kontakt mot jord ja, kanshe noen lednings stamme eller lignende ligger å gnisser litt?
SpiXi Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 min ligger på høyere bakhjul min er også gåen
OKSE Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Min utetemp. måler er i luftekanalen foran bremsene på høgre side framme.
Scampi Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Legg deg ned foran fronten og lys inn i luftekanalene. Høyst sannsynlig er det en sensor i høyre luftekanal, altså venstre sett forfra. Du ser fort om det er en liten føler som stikker ut der. Så er det bare å finne tilsvarende sted i motorrommet, husker jeg ikke feil er det en gul plugg. Mulig det er lettere hvis du fjerne lykta først.
Bimmerchris Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Min var i høyre sett forfra,så det kan sikkert hende at din kan være der også.
Olelink Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Såvidt jeg vet så har alle e36 luftemp målern liggende i fronten å så lenge kjølekanalene er der så er det i den venstre (sett i farstrettning) altså høyre side når du står forran bilen å ser mot fronten, midt inne i kjølekanalen sitter tempføleren, den er trykt fast fra utsiden av kanalen, går fint å få tak i dan viss du tar ut grøftlyset(tåkelyset), men du når den også fra undersiden uten å demontere for mye. føleren er gul og svart.
oygab Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 Hei Takker for alle svar. Tror nok den ligger på høyre side (sett forfra). Der har jeg en stor kollisjonsskade jeg jobber med. Hvordan ser denne føleren ut? Har noen ett bilde? Så jeg vet hva jeg skal lete etter? Regner ikke med det er for vanskelig å lete etter noe gult og svart, men hvor stor er den for eksempel? Hvor ligger den i forhold til hjulbuen?
Raymond Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 lol om du hadde nevnt den skaden i første omgang kunne du sikkert fått diagnosen her på forumet litt fortere hehe
oygab Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 Ja, ser den nå Regnet ikke med at føleren skulle være i det området
Raymond Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 hehe, ingenting som slo det at det var grunnen heller? nei, nå er jeg nesten litt slem her beklager Men, da er vell diagnosen stilt happy føler hunting
oygab Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 hehe <--- Kan noen sette en ring rundt hvor den burde ligge?
tomerikk Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Ta av støtfangerdelen av lokarisjermen så ser du rett inn på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå