evydaman Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Bilen går helt fint, ingen fusking, men det er ikke noe "guff" i den. kan chippet bli ødlagt? eller noen som har noen andre gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.mr. Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Kjenner en som hadde akkurat samme problemet og der var det turboen som hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Er det automat? Få event sjekket kassa. Få målt turbotrykk. Da dieselmendge styres av dette trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 dette er en manuell gir, turbo trykket er helt fint. (har måler tilkoblet) dieseltrykket blir vel styrt av registeret, hvis ikkje eg tar feil. men takker for gode forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 dette er en manuell gir, turbo trykket er helt fint. (har måler tilkoblet)dieseltrykket blir vel styrt av registeret, hvis ikkje eg tar feil. men takker for gode forslag Måler denne trykket på kompressor eller i innsug/plenum? Hvis det første,sjekk etter lekkasjer. Kan også prøve å ta av eksos for å sjekke om den er delvis tett(sot). Samt sjekke tenninga og diesel. Er alt dette iorden gjør en generell sjekk av motortilstanden. LMM? Sjekka eventuelle feilkoder eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 siden jeg er helt rådvill, leverte jeg inn bilen til Sandven Auto i Bergen igår. Håper de kan lese ev event. feilkoder.. sjekke at registeret er stramt nok og ikkje minst sjekke at alle lednindger er der de skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 jeg har ikke wastegate på min 318tds. Byttet til annen turbo med WG? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 nei, har ikke bytta. er wastegate på begge motorene.. både den gamle og den nye. trodde det måtte være wastegate på turboen for at den skulle virke eg.. hvilken årsmod har du da? jeg har en 98mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 dobbeltsjekka. la bare ikke merke til den nå som jeg har motoren ute, den er såppas liten. hehe. Men nei, du trenger ingen WG. tar du den av lader du maks av hva turboen klarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 hehe, nei, den er ikke så mye å skryte av Det visste jeg ikke, så det er jo greit med alt man kan lære takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 fant du ut av dette? slangen fra ic'en min hoppet av her om dagen. da er det lite liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 høres ut som nålesensor dysa. den med ledning på som har tatt kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet November 26, 2008 Forfatter Share Skrevet November 26, 2008 Fant nok ut av det ja.. hadde bytta om på 2 slanger. en som skulle på toppen og en som skulle på wastegate.. så, når man er så idiot, kan man ikke forvente at bilen skal gå noe særlig men, nå virker den som en kule Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå