bj0rnar88 Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 har tenkt å kjøpe en e39. men er usikker om jeg skal ha diesel eller bensin. antar det blir rundt 150-180hk uansett hva det blir. hva ambefaler dere som har erfaringer med disse bilene? er det noen svakheter og spessielle ting jeg burde være obs på når jeg kjøper? hvordan er automatkassene på disse bilene? tenkte kansje jeg skulle prøve automat. takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Fin guid på Autopower . Ellers så får du se etter rust og høre med eier om evt. "fix" ifm rust. Automat kassa er vel ikke en spesiel svakhet på disse. Uansett så er det bilens stand og hvordan den er vedlikehold avgjørende for hva du får . Jeg er storfornøyd så langt i mitt E39 eie, selv om den har blitt over gjennomsnittet brukt. Men den er påkostet endel de siste åra for å komme i stand igjen av to siste eiere og meg selv . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Jeg ville holdt meg unna automat (vel uansett) men hvertfall på 520. Har selv 520 med manuell og med automat vil den bli i slappeste laget. Går greit nok med manuell spesielt etter at jeg byttet o-ring i vanos. http://www.beisansystems.com/ dette gjelder alle e39 både enkel og dobbel vanos. Ellers kjemperfornøyd med kombinasjon av høy komfort og gode kjøre egenskaper. Komfortmessig knuser den ti år nyere "billige" biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4kon Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Oj, det var litt av en bilde serie med forklaringer på siden dems Var det en grei jobb? Må man justere camshaft og sånt etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 det var lettere en det ser ut. Brukte vel ca 2 timer og da tok jeg meg god tid. Du trenger verktøy for å låse svinghjulet. Du bør også ha verktøy for å låse kamakslene i riktig posijon. Men jeg klarte meg med en medhjelper og en vinkel for å kontrollere at kammene sto riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Jeg ville holdt meg unna automat (vel uansett) men hvertfall på 520.Har selv 520 med manuell og med automat vil den bli i slappeste laget. Går greit nok med manuell spesielt etter at jeg byttet o-ring i vanos. http://www.beisansystems.com/ dette gjelder alle e39 både enkel og dobbel vanos. Ellers kjemperfornøyd med kombinasjon av høy komfort og gode kjøre egenskaper. Komfortmessig knuser den ti år nyere "billige" biler. Hvorfor bytta du o-ring? (Er elendig i engelsk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4kon Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Kult, fikk litt lyst til å prøve det der. Byttet du valve cover gasket også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Jeg ville holdt meg unna automat (vel uansett) men hvertfall på 520.Har selv 520 med manuell og med automat vil den bli i slappeste laget. Går greit nok med manuell spesielt etter at jeg byttet o-ring i vanos. http://www.beisansystems.com/ dette gjelder alle e39 både enkel og dobbel vanos. Ellers kjemperfornøyd med kombinasjon av høy komfort og gode kjøre egenskaper. Komfortmessig knuser den ti år nyere "billige" biler. Hvorfor bytta du o-ring? (Er elendig i engelsk) Ifølge linken fordi det etterhvert blir effekt og momenttap på motoren, spesielt under 3000omdr. Ujevn gange på lavere turtall, tull og tøys ved bruk av AC, og forhøyet bensinforbruk. Stopp og trøbbel ved kjøring med kald motor og feilmeldinger på Vanos. Å bytte O-ringen bedrer dette. Sånn cirka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet November 4, 2008 Forfatter Share Skrevet November 4, 2008 takk for mange svar. var på autopower og så. sto mange feil som kunne oppstå, men er det noen her som har hatt noen spessiel feil med sinne biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Har selv ganske nylig kjøpt e39. Så langt er jeg kjempe fornøyd. Har hatt BMW tidligere så jeg viste at det var skikkelig kjøremaskin, og det er det også. Svakheter er det på alle biler. Også BMW. Men bilen er ofte et speilbilde av eieren. Gir man f.. så blir det problem og behandler man bilen fint så holder den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Kult, fikk litt lyst til å prøve det der.Byttet du valve cover gasket også? Byttet topp deksel pakning rett etter at jeg kjøpte bilen, visste ikke om vanos problemet da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 takk for mange svar. var på autopower og så.sto mange feil som kunne oppstå, men er det noen her som har hatt noen spessiel feil med sinne biler? Den listen der er jo bare helt sinnsykt lang og full av ting som KAN skje Alt kan skje med en gammel bil uansett merke. På min forrige E39 (97mod. 525tdsa) havarerte jeg automatkassen på 179000km +/-. Knirk på uttrekksplaten i bagasjerommet (uttrekksplaten er ekstrautstyr). Null rust. På min nåværende E39 (02mod. 525d) som jeg har hatt siden den var rimelig ny har jeg byttet bærearm foran på begge sider og et støttestag. Ellers har jeg hatt en lekkasje på rørfestet der dieselrørene går inn mot dysene på 2 sylindere. Null rust. Og thats it. Skrur ikke selv da jeg mener det får være forbeholdt de som har kompetansen og er kurset på det aktuelle merket, -og som kan skru på "nye" biler (og følgelig bruker en brøkdel av tiden i forhold til hva jeg ville gjort...). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå