Gå til innhold

Rustbeskytte skjermen/hjulbuen foran E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har demontert fronten på bilen og skal bl.a lakkere forskjermene pga litt begynnende rust i hjulbuen.

Noen forslag til hvordan jeg kan hindre dette i å oppstå igjen? Tenker mest på den delen av skjermen som går ned mot sideskjørtet. Syntes denne er mest utsatt. Skvettlapper er praktisk, men ganske uaktuellt pga skjørt og høyde på bilen.

Eneste jeg har tenkt på er å spraye noe bodyshuts på før jeg lakkerer slik at lakken iallefall ikke flasser av og tåler litt mer steinsprut.

Skrevet

da jeg lakkerte 325'en min ble det av en eller annen grunn avglemt å bruke bodyshuts i kanalhøyde på framskjærmene, dette resulterte i at framskjærmene fikk tegn til rust innen noen måneder, så ble de lakket på nytt men denne gang med bodyshults, merka ikke noe tegn til rust enda da jeg solgte den i allefall vises ikke på avstand heller, men hvis man har kanalskjørt så dekker jo de for steinsprut så da er kanskje vitsen borte, men er jo ikke mange kronene for å få spraya på litt bodyshults så hvorfor ikke :)

Skrevet

oki...takk:) Tror nok det har litt å si ja..

Jeg glemte gjerne å presisere at jeg tenkte å bruke bodyshuts litt oppover i hjulbuen på den kanten som er brettet inn..

Har lurt litt på slik film man kan lime på, men er redd det ser litt dumt ut..

Skrevet

hvis du skal lakkere uansett så er det vel best å pusse ned all rust å legge på beskyttelse, er jo greit å komme til nå som du alikevell har tatt av skjærmene :)

Skrevet
hvis du skal lakkere uansett så er det vel best å pusse ned all rust å legge på beskyttelse, er jo greit å komme til nå som du alikevell har tatt av skjærmene :)

Har sandblåst, grunnet og hatt på 2k epoksy fyller, så skal nok bli bra:)

Bare lurer på hva jeg kan gjøre for å få det litt mer motstandsdyktig mot steinsprut/rust..

Skrevet

det er vel en form for body shuts kanalene og framskjærmene i samme høyde har blitt grunnet med fra fabrikk, så det må jo tydelig vis holde i massevis, men jeg vet ikke hva slags som er brukt da den var ny da :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...