Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen på EU-kontroll i dag, og den eneste feilen dem fant var en slitt bærekule HS, samt små tegn til slitasje i kula VS også. Nå er jo ikke dette deler som koster skjorta, men en kamerat av meg som er mekaniker mener at det er like billig å kjøpe ny bærebru m/kule å bytte hele greia, istedet for å sku av den gamle, sette den i pressa for å få ut gammel kule osv osv. Dere skjønner tegninga. Hva mener dere jeg bør gjøre? Bytte bare kula, eller bytte hele bærebrua m/kule å full pakke?? Noen som evt har erfaringer med å handle slike deler fra Ebay? Sparer en del kronasjer.

Skrevet

Jeg kjøpte bærebro fra e30 med polyforinger og satte på min e36, da bærekulene, og broa er mye sterkere på e30 enn e36, og har dessuten lengre levetid! Folka på GS som anbefalte dette!

Skrevet
Jeg fikk komplett bærearm til rundt 500kr, mens løs kule kostet rundt 300kr.. :roll:

Hvor fikk du det fra??

Hmm... Kulen koster ca 300kr hos vest bilutstyr i bergen. Komplett bærearm kostet 560kr hos bil og dekk i bergen. Blir litt misvisende da jeg får en del rabatt. Men forskjellene er jo ikke så store..

Skrevet

Kjøp ny bærearm, fra E30 (!) E36 holder ikke slik som det gjennomførte og selvfølgelig beste, E30 bærearmer. hehe

Bakre foring på bærearm kan liksågodt kjøpes ny, da den er "umulig" å få av hel.

Skrevet

Hard plastikk, lett fortalt.. Kan lese mer om materialet f.eks på wikipedia.no

Ser du i signaturen min så er det link til prosjektet mitt, den Touringen har Delrin hele veien og er ett bilde av Delrin foringene der også.

Skrevet

Vel, for meg ser bærearmene for E30 og E36 like ut, hva er egentlig forskjellen?? Ser at GS er desidert dyrest i landet, med nesten 1800 spenn pr stk. Hos koed, 840 :) Hva skal jeg velge av powerflexforinger?? Den vanlige eller exsentriske?? Whats the difference??

Skrevet

Forskjellen ligger i kvaliteten på armen. Forskjellen ligger i kvaliteten på kulene.

Desverre har jeg ikke kunnskap nok til og fortelle akkurat hva inne i kulen/kontruksjonsmessig som gjør E36 kulene svakere. "gummi-mellomlegget" på ytre bærekule gjør det ivartfall ikek bedre. E30 har ikke dette tullet.

Exentrisk foring har hull som ikke er sentrert, ved riktig montering så flytter dette hjulet litt fremover og gir en bedre selvoppretttingstendens, da hjulbildet blir endret. Bytter du på begge sider, så anbefaler jeg på det sterkeste og kjøpe exentriske. Bytter du kun på en side, da kan du bruke sentrisk, for det er etter all sannsynlighet det som står i den andre armen.

Skrevet
Kjøp ny bærearm, fra E30 (!) E36 holder ikke slik som det gjennomførte og selvfølgelig beste, E30 bærearmer. hehe

Bakre foring på bærearm kan liksågodt kjøpes ny, da den er "umulig" å få av hel.

Er E46 du ikke får av foringen hel på.

Skrevet

Merk; " Umulig " .. Den er mulig og få av på E36'n, men meget vrient. Spør du meg.. : ) Men du har helt rett ; ) Kun egen erfaringer ute å går her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...