Kobar Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Skjønner ikke helt sammenhengen her, men etter jeg hadde nede stabstaget og byttet foringene på begge sider, på høyre side var den ene armen bøyd og jævlig, men alt passet helt perfekt når jeg monterte på di nye delene. men merket at bilen sporer mye etter dette sammenheng?
Fliid Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Ser ikke sammenhengen, da hjulvinkler ikke burde ha blitt påvirket. Annet enn om armen er bøyd "oppover" da blir hjul løftet på en side, men det kan du se ved og måle fra senter av felg, til senter av felg på andre siden. Skal være så og si likt.. Kanskje det kan gi sporings tendenser
Olelink Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Er vel ikke mange kronasjene for ett nytt stabstag, ville byttet det hvis det er sjevt siden den vil presse opp det ene hjulet som Fliid sier
Kobar Skrevet November 6, 2008 Forfatter Skrevet November 6, 2008 selve staget er fint, men jeg byttet foringene på hver side. er en -93 modell, så det er 2 små armer på begge ender på stabstaget, på pasasjerside var denne lille armen skjeiv.(mulig etter en smell e.l...) men hadde ikke noe problemer med å sette i dem nye. så derfor dette var litt rart...
Olelink Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 selve staget er fint, men jeg byttet foringene på hver side. er en -93 modell, så det er 2 små armer på begge ender på stabstaget, på pasasjerside var denne lille armen skjeiv.(mulig etter en smell e.l...)men hadde ikke noe problemer med å sette i dem nye. så derfor dette var litt rart... tja, hvis det ikke var noe problem å sette det på igjen så er det kanskje ikke så farlig, men ville nå ha byttet det alikevel når du finner anledningen til det Men da vet jeg ikke hva som er feil
5 serie Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 selve staget er fint, men jeg byttet foringene på hver side. er en -93 modell, så det er 2 små armer på begge ender på stabstaget, på pasasjerside var denne lille armen skjeiv.(mulig etter en smell e.l...)men hadde ikke noe problemer med å sette i dem nye. så derfor dette var litt rart... Du må ta hjulkontroll på "spissingen" (ALLTID ved noen form for utskifting i forstillingen)
Kobar Skrevet November 7, 2008 Forfatter Skrevet November 7, 2008 kom utpå "strøgrus" med venstre framhjul, og da kastet bilen seg inn eigjen når den kom i kontakt med asfalt igjen, så er nok det ene framhjulet som er kommet litt utav stilling igjen
RobertN Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Har akkurat samme problemet etter bytte av samme foringene. Er et helvete nå som det er glatt plutselig drar bilen til ene sida. Men siden jeg har litt gal hjulstilling bak og skal jeg ha bilen inn på firehjuls kontroll på mandag.
Kobar Skrevet November 8, 2008 Forfatter Skrevet November 8, 2008 Er ikke lenge siden jeg hadde bile på 4-hjulskontroll, så jeg tror jeg vil prøve å stille forhjulene selv! Må bare vite først hvordan jeg skal gjøre det Samme mål mellom hjulene foran som bak på hjulet? og bilen må stå på bakken? Jeg har avstandsmåler, så tenkte å bare bruke denne...
Fuzzy Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Er ikke lenge siden jeg hadde bile på 4-hjulskontroll, så jeg tror jeg vil prøve å stille forhjulene selv!Må bare vite først hvordan jeg skal gjøre det Ikke dumt. Men at du nylig har utført 4-hjulskontroll betyr ikke at det ikke er så nøye med dette nå. Behovet er alltid like stort når du av en eller annen grunn har fått noe ut av stilling... Samme mål mellom hjulene foran som bak på hjulet?og bilen må stå på bakken? Nei, det heter spissing fordi hjulene skal peke litt innover. Forskjellen i mål foran og bak på felgen avhenger av hvilken felgdiameter du har. Du får sette deg ned meg kalkulatoren og spesifikasjon på bilen og regne ut avstandene utifra hjulvinklene dersom du tenker å gjøre dette selv... Jeg har avstandsmåler, så tenkte å bare bruke denne... Tommestokk? Du trenger noe med høy presisjon. Du vil oppdage at det er presisjon innenfor brøkdels millimetere som teller...
Kobar Skrevet November 8, 2008 Forfatter Skrevet November 8, 2008 jeg har 18" felger med 225/35 dekk. hva er differansen? er jo kun styrestaget som kan justeres, så er vell nesten bare å prøve seg fram?
Olelink Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 ser fortsatt ikke hvordan spissinga skulle kunne forandre seg av å skifte foringene til stabstag da, med mindre staget er så skeivt at det ligger å bender på det ene hjulet
Kobar Skrevet November 8, 2008 Forfatter Skrevet November 8, 2008 ser fortsatt ikke hvordan spissinga skulle kunne forandre seg av å skifte foringene til stabstag da, med mindre staget er så skeivt at det ligger å bender på det ene hjulet staget er urørt! men den ene gamle foringen var bøyd. men var ikke noe problem å få på plass den nye foringen... Sporingen har begynt etter jeg skifta disse foringene, så det må være pga det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå