520ia Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Hei Noen som har noen erfaringer med hva som er best og bruke til vask før voksing av bilen, noe som effektivt tar asfalt og andre ulumskheter som sitter i lakken. Jeg sliter hver gang for å få bort urenheter før jeg skal vokse.
Tommy Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Det beste er hvis du har tilgang på en "clay bar" til å gå over bilen med, ellers er lampeolje greit å bruke.
maurtin Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Lampolje tar urenheter og asfalt, bare å ta en bøtte der du fyller et par cm lampeolje i og bruker en svamp for å påføre oljen på bilen, la det stå ca 10 min før avspyling og vask. Dette har fungert bra på mine biler. Lakken bør vokses etter en slik opperasjon edit: der kom en kar i forkjøpet
520ia Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Seriøst, lampeolje? Det tror jeg nesten jeg må prøve på min mors bil først.
sveinis Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Bare pass på å bruke petroleumsbasert lampeolje, og ikke noe spritgreier. Sprit tørker ut lakk og alt...
larserso Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Går over med AutoGlym Intensive Tar Remover etter vask før jeg polerer og vokser. Vasker også lett av bilen etter AG ITR for å få av alt før man går på med polish. Lampeolje/parafin fungerer som gull på trådsyklene i hvertfall så vil tro det er billig og bra på bil også. Har ikke prøvd det men. Og hvordan finner man ut om lampeolja er petroleumsbasert eller sprit?
-Anders- Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Bruk Meguiars Clay Bar! Det er bra greier, og fjerne absolutt alle ujevnheter og dritt fra lakken. Koster litt, men er verdt det! Fås kjøpt på f eks bilextra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå