Gå til innhold

soltaket mit funker ikke :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisan

har eit soltak på bilen min som ikke vill funke, selgeren sa at det var bare og bytte reele så funket den igjen, det fulgte også med reele men fant ut at det reelet som var org i taket atmed soltak knappen hadde bare 5 poler menst det som han har kjøpt er det 6 poler

er det noen som hveit hvordan det skal koblest om det er rett relle?

er ein bmw e36 1992 model

Skrevet

har sjekket motoren om den funker og det gjør den. men når eg startet bilen og plugger i multimeteret i ledningene som kommer fra el nette elns. da var det ikke mere ein 0.2 volt i kabelen

er det noen som hveit hvor ledningen går? og hvor eventuelt hvor sikringen sitter?

kan ikke tysk så:P

Skrevet

Etter jeg koblet fra batteriet på min e34 touring måtte jeg resete taklukka. Trykket knappen opp i ca 17sek. Innlegget var bare ment som info for de som ikke har prøvd dette først og som er billig prøve først på andre modeller også før enn begynner med andre feilsøk.

Skrevet

men det reelet som er under rattstamen hvor mange kontakter/poler er det på det reelet?

for fikk med eit reele av forgie eier. han sa at eg måtte bytte ut det reelet med det som fulgte med bilen når eg kjøpte den. på reelet som eg har så er det 6 poler

Skrevet
Sikringen står på sikringsplass nr 1 ;) Ledningene fra takluka går til komfortreleet under rattstammen.

sjekket sikringboksen i dag, ingen av sikringene som var der var ødelagt

men det komfortreeleet, hvilken farge er det på det? orasjt?

for fant bare 1 reele under rattstamen men det var det bare 4 poler på så det reelet som eg fikk med kjøperen passet ikke nedi dernå

men soltaket for ikke noe strøms:S har ikke peling på hvorfor den ikke får det :cry:

vurderer og legge opp egen strømkrets om eg ikke finner feilen snart

Skrevet
Etter jeg koblet fra batteriet på min e34 touring måtte jeg resete taklukka. Trykket knappen opp i ca 17sek. Innlegget var bare ment som info for de som ikke har prøvd dette først og som er billig prøve først på andre modeller også før enn begynner med andre feilsøk.

prøvde også det du sa, men ingen reaksjoner

Skrevet

fant feilen. det kom ikke strøm fra batteriet til sikkringen, men har lagt ny ledning så nå funker den, trenger bare ein smøreing (er treig)

Skrevet

Dette var jeg borti senest i går faktisk! Har tydeligvis litt svakt batteri på bilen min, for jeg vasket den her i helgen, med musikk på anlegget i ca 2 timer, og da var bilen død etterpå. Står faktisk i instruksjonsmanualen til bilen at det kan hende soltaket må resettes etter at den har mistet strøm. Trykk knappen inn i ca 20 sek, så funker det igjen. Ser at dette ikke hjalp deg, men det er en billig løsning på et problem som ved første øyekast kan virke dyrt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...