Gå til innhold

Prosjekt blir født! Banebil E21, 2002 eller andre forslag?


M3/M5
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, nytt tema her no. Alt er avklart om forje tema.

Blir og kjøpe meg en E28 M5 når jeg kommer over den rette.

Dama har blitt gal ( :lol: ) og godt er det. Hun har no blitt med på og kjøpe en M5 men da må vi ha en banebil også :shock::D .

Hun får sette krav til type banebil "vi" (jeg) skal bygge.

Hun har så langt sett seg ut enten en E21 eller 2002 med racing styling og lett og grei motor med turbo.

Steike jeg elsker denne dama altså. Maken til og få det som plomen i egget!

Hun har sagt seg vilig til og holde seg borte i fra MIN M5, men skal få lov og teste banebilen. Noe jeg er helt med på. Endelig våkner hennes bilinteresse. Tok bare 2 1/2 år før og få henne til og tenke riktig :lol:

Nå no er spørsmålet.

Noen tips til bil? (så langt er det E21 og 2002)

Hvordan motor?

Turbo eller suge motor?

Hvordan styling og hvor får man tak i det.

Eventuell tips til ferdig bygget bil som kan registreres.

Bur eller ikke bur? (vet ikke hvordan det blir og få skilter på bilen med bur)

Hvilke andre deler skal bruke til bygget?

Dette blir på en måte et "åpent" prosjekt der alle kan bidra med tips og meninger. Alle seriøse innspill vil bli vurdert. Prosjekte starter opp når det passer. Men ser før meg rett etter nyttår. Ser før meg og bruke en god til på bilen. Alt fra 2-4 år og få ferdig. Ska gå skole og jobbe samtidig. Så blir fra 08.00 til 24.00++ regner jeg med. Så blir da helgeprosjekt til jeg er ferdig med skolen som tar to år. Alt av fritid blir brukt til bygging samt til min herlige sambor :)

Det gammle temaet. Er ferdig diskutert no

Hei, har forelsket meg i E28 sitt utsende og vurderer en sånn bil (hvis det ikke blir kjøp av ombygget M3 som ligger ute til salgs her med skade bak)

Det jeg lurer på er som følge.

Vet det finnes M535 og har 218 hk. Men har aldri hørt om E28 M5.

Finner heller ikke den i modellguide på bimmers.no.

Hva er forskjellen på M535 og M5? Synes M535 er utrolig pen og se på. Helt etter min smak, og perfekt bruksbil. Billig er dem jo også. Så blir det en sånn så har man jo fort 80-100.000 kr ekstra til finpuss osv av bilen.

Har lyst på E34 M5 3.8 motoren i bilen. Hvordan er det og få godkjent? Lett og bytte til denne motoren? Hva må gjøres før og få det holdbart og godkjent? Leste om en som solgte sin "M535" at han skulle sette på M5 understell. Det understelle kommer fra E28 m5? Hvor før man kjøpt det?

Og til slutt, vet noen om en FIN og helst strøken M535 så si i fra. Må ikke være orginal, men fordel. Pris ingen hindring!

Og vet noen om en E28 M5 som er orginal (hvis det finnes da) så si i fra. Er interesert i den også.

så får jeg håpe noen tar seg tid og hjelper meg her. Kan ikke en dritt om disse bilene, og har ikke noe kunskap om dem. Ble bare forelsket i det nydelige utsende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor et 3,6 lettere og få i? Har jo mest lyst på 3,8 da :P

Satt nettopp i en morsom samtale med If forsikring. Min tidligere arbeidsplass. Fikk et fint tilbud på forsikring på en M535i Kasko. 12.000 km osv. Kom på fine sum av 86981 kr! Sikkert bare sur før jeg sluttet der. HAHA. Bedre tilbud oss Enter på fine 12.000 kr og da på dama med 20%! 12.000 km ful kasko! HALLO går det ann? skulle bli enda billigere på meg. Dette er jo drømmen. Må vel handle inn en til meg, dama, og to til familie og andre besøk som kommer et stykke fra og overnatter kanskje ei natt eller 10. Hoho :D

Noen som greier og finne frem en E28 M5 til meg da? Må jo finnes en plass?

Og ja, en M635CSi skader heller ikke. Nydelig bil det og. Skulle aldri ha sluttet i jobben. De 30k ekstra i mnd kommer godt med når kjøpelysten tar overhånd. Elsker finanskrisen! Jehu bilder på billigsalg no :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er sagt men kan ta det en gang til.. forskjellen på m535 og m5 er motor og understell. på en m35i er det en 215hk 3,5liters 8ventiler rekke 6. m5 er det en 286hk 3,5liters 24ventilert rekke 6. samme motor som sitter i m6n. det er mye mulig jeg tar feil nå men mener å huske at noen har sagt at på m5 er det samme kassa som sitter i m3 altså 1 gir nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er sagt men kan ta det en gang til.. forskjellen på m535 og m5 er motor og understell. på en m35i er det en 215hk 3,5liters 8ventiler rekke 6.

M535i hadde 218 hk....

det er mye mulig jeg tar feil nå men mener å huske at noen har sagt at på m5 er det samme kassa som sitter i m3 altså 1 gir nede.

M5 ble levert med to forskjellige kasser. Den ene var Getrag med første ned, den andre var ZF, med vanlig girformasjon.... Min hadde ZF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor et 3,6 lettere og få i? Har jo mest lyst på 3,8 da :P

Satt nettopp i en morsom samtale med If forsikring. Min tidligere arbeidsplass. Fikk et fint tilbud på forsikring på en M535i Kasko. 12.000 km osv. Kom på fine sum av 86981 kr! Sikkert bare sur før jeg sluttet der. HAHA. Bedre tilbud oss Enter på fine 12.000 kr og da på dama med 20%! 12.000 km ful kasko! HALLO går det ann? skulle bli enda billigere på meg. Dette er jo drømmen. Må vel handle inn en til meg, dama, og to til familie og andre besøk som kommer et stykke fra og overnatter kanskje ei natt eller 10. Hoho :D

Noen som greier og finne frem en E28 M5 til meg da? Må jo finnes en plass?

Og ja, en M635CSi skader heller ikke. Nydelig bil det og. Skulle aldri ha sluttet i jobben. De 30k ekstra i mnd kommer godt med når kjøpelysten tar overhånd. Elsker finanskrisen! Jehu bilder på billigsalg no :D.

Har med mororfester og div kjølesystem å gjør slik e har forstått det.......har kun montert 3,6 i e28 sjøl, å det va ganske så enkelt....men vet om folk som har satt inn 3,8 og det var litt av en jobb pga at det blei mykje modifisering! huska ikkje alt ka det va, men prøvde akkurat å spør han som gjor det.....men alt e fikk i svar va....OFFFFF VIL IKKJE SNAKKE OM TA....hehe.....trur han e en smule lei heile greia :D E byggde om en M535i te 3.6 M5 på 5 kvelda og en lørdag, så det va ikkje så alt for mykje arbeid! det som va mest jobb på den va å bygge radiator og oljekjøler inn i radiatorsupporten for å få et renere motorrom med bedre plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...