Gå til innhold

18" Felger til E36 Touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fikk nettopp et bra tilbud på noen kliss nye 18 toms felger av en bekjent. Felgene er 18 " med 245-45 med 42 i impress, er det noen som kan si fort og gæli om det passer eller ikke?

Skrevet

er alle felgene 245-45 r18 ?

Litt mye gummi på 18" til e36 vel ?

blir vel i det breieste laget forran også ?

Inpresset passer hvertfall..

er det 5-120 boltsirkel da?

Skrevet

Må valse for at det ikke skal subbe. Er felgen 9" foran vil det ikke gå uansett med det innpresset. Er felgen 8,5" kan det gå, men jeg tviler med den dekkdimmen.

Skrevet

235/40-18 er maks du får plass til foran på en e36 uten å modifisere. Men skal du ha det må du riktig innpress og skikkelig stivt understell for at det ikke skal subbe. Jeg hadde 225/40-18 på 8,5" felg med et35, da hadde jeg 3mm klaring på fjæra(coilovers) og ca 5mm klaring mellom dekk og forskjerm.

Skrevet

For det første er ikke den dimmen lovlig på E36, da den overskrider +/- 5% av rulleomkretsen.

Du skulle hatt 235/40 18. Evt 245/35 18, da med modifisering

Hva du må modifisere? Evt space, så valse inn falsen i hjulbuen din, eller bare ikke kjøpe di felgene.

Skrevet

Til info, så kjørte vel jeg på 235/35-19 på cab'n jeg hadde (e36), og minnes det var 8,5" felger med 38 innpress.

Det var just plass inn mot fjærbein og fylte passe godt ut mot buer.

Mener jeg spacet ut med 4 eller 5 mm spacer etterhvert, slik at det fylte opptimalt ut i buer uten subbing.

Og denne hadde korte fjærer.

Skjermbuer bak skjulte mye av dekket for og si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...