Gå til innhold

E39 520 Vil plutselig ikkje starte


Peders
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noe som har tips om hva som kan ha skjedd her, eier var ute å flyttet bilen på formiddag i dag og i ettermiddag når han skulle å tippe ville ikkje den starte. Har prøvd med ein annen nøkkel tilfelle det kunne være noe med den og startsperren. Bilen er borti og tenner av og til men ikkje nok til å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren går som eit pisket skinn den så tror ikkje det er noe der. Er automat så kan nok ikkje draes igang. Vi har satt batteriet på lading til i morgen så får vi se. :?

Ok det er kansje batteriet da..på min var det batteriet :) er ofte små bagateller som kan være vanskelig og finne ut av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig batteriklemmen som ikke sitter godt. Hadde samme problem for 2 uker siden. Flere var innom å kjente på batterikabler, men de kjentes faste ut. Ike før jeg flyttet litt på batteri, så merket jeg + kabelen var løs. Det er jo kile i festet her og ikke noe du skrur fast for klemme. Viser seg at kileplaten var slit. Fikset det fort med en liten metallbit slik at den klemmer igjen. Trodde lenge jeg måtte ut med store summer for å få det fikset, men viste seg å være veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et spesielt tilfelle for BMW. Har hatt samme problem med min 523 en gang.

Vet det høres merkelig ut, men det du må gjøre er å ta ut peilepinnen for oljenivå og ta av lokket for oljepåfyllinga. Så er det bare å starte opp. Du må kanskje "kjinne" ei stund, men den vil starte etter hvert. Fikk dette rådet på Kjell Strømme i Kristiansand, og trodde ikke særlig på det, må jeg inrømme, men det funket. Du bør også ha oppladet batteri selvfølgelig. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...